Розробка уроку — практичної роботи

Тема: програмування у середовищі Сode Combat у процесі гри.

Мета:

По завершенню вивчення учень: Обладнання: комп’ютери зі встановленими ОС та доступом до Інтернету.

Структура уроку
  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Інструктаж з ТБ.
  4. Вивчення нового матеріалу.
  5. Фізкульт хвилинка.
  6. Вироблення практичних навичок.
  7. Підбиття підсумків уроку.
  8. Домашнє завдання.
Хід уроку

1. Організаційний момент

Привітання з учнями. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Оголошення теми й мети уроку.

2. Актуалізація опорних знань

Назвати: 3. Інструктаж з ТБ
4. Вивчення нового матеріалу


Навіщо учням у початковій школі програмування? Наприклад, тим, хто мріє стати балериною або футболістом? Відповідь проста: для того, щоб навчитися логічно мислити і планувати свої дії, щоб стати наполегливим у досягненні мети. І тут у нагоді стане online-середовище Сode Combat, яке допоможе навчатися програмуванню у ході гри. Це гра, у якій гравець може використати код в чистому вигляді мовою Javascript, CoffeeScript, Python, Clojure чи Lua.

У грі перед початком кожного рівня можна прочитати веселі мотиваційні цитати про програмування, що нагадують, що «код сам себе не вивчить». Сподіваємося, Code Combat захоплює сильніше, ніж звичайні «бродилки» і «стрілялки», одна з кращих комбінацій відпочинку та навчання.

Code Combat залишається безкоштовною грою, поки джерелом доходу розробників залишаються пропозиції командам гравців високого рівня (перші 70 безкоштовні). А цікаво грати й навчатися можуть діти від 8 років.

Алгоритм використання Сode Combat
(учні виконують покроково з перевіркою отриманого результату, вчитель повинен виконати створення класу напередодні)

  1. Увімкнути комп’ютер, якщо його вимкнено.
  2. Відкрити вікно браузера, якщо його не відкрито.
  3. Перейти за посиланням codecombat.com.


  4. Зареєструватися, клацнувши на кнопці з відповідним написом:
    • або Я викладач — див. ілюстрації 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 без коментарів.
    • або Я батько;
    • або Я учень — див. ілюстрований опис нижче.
    Якщо вам попередньо надано код класу, ввести його у поле введення у лівому верхньому куті вікна браузера і натиснути кнопку з написом Вперед. На поданій нижче ілюстрації код — це RockPanSilly, отриманий після створення класу вчителем згідно з останньою ілюстрацією дій учителя. Інакше (наприклад, при попередньому самостійному ознайомленні) натиснути кнопку з написом Грати зараз.

    Внести дані у поля введення, записати їх і клацнути на кнопці з написом Створити обліківку.

    Вибрати образ свого першого героя і клацнути на кнопці з написом Далі.

    Отримати повідомлення про створення облікового запису.

  5. Розпочати гру, клацнувши на кнопці з однойменною назвою, і отримати такий вигляд сторінки (подано двома зображеннями).



  6. Клацнути на кнопці з написом Старт для завантаження гри і отримання такого вигляду сторінки. Жовта стрілка з лівого краю вікна вказує на червоний прапорець, на якому потрібно клацнути мишею, щоб розпочати гру.

  7. Клацнути на кнопці з написом Відео для отримання доступу до відео з описом базового синтаксису. Пояснення подано анґлійською мовою, тому його перегляд доцільний найефективніший при наявності відповідних знань і навичок в учнів. Інакше вчитель повинен робити переклад кожного речення. Відео з описом циклів while і змінних будуть доступні лише після гри. Для повернення до попереднього стану клацнути на кнопці з білим хрестиком на червоному тлі.

  8. Клацнути мишею на червоному прапорці, розташованому найлівіше, щоб отримати вікно такого вигляду.

    Ознайомитися з описом змісту першого рівня і клацнути мишею на кнопці з написом Грати.

  9. "Взути героя":

    • або клацнути мишею на зображенні "простих черевиків" (на нього вказує жовта стрілка на зображенні знизу);

    • або клацнути мишею на кнопці з написом Одягнути.

  10. Ознайомитися з переліком вказівок (у правій частині вікна), які стають досяжними після "взування". Клацнути мишею на кнопці з написом Грати.

  11. Ознайомитися з умовою завдання рівня 1, розташованою праворуч у вікні браузера: потрібно пройти коридором та підібрати самоцвіт, не зачепивши сині шипи. Клацнути мишею на кнопці з написом Розпочати рівень.


  12. Отримати вікно програми такого вигляду:
    • у верхньому правому кутку клавіші керування вікном;
    • ліворуч розташована ігрова зона з ігровим персонажем;
    • праворуч угорі панель вказівок.
    • праворуч внизу панель з переліком допустимих вказівок, при наведенні вказівника миші на які спливає підказка.



  13. На панелі вказівок дописати необхідні вказівки, щоб отримати такий текст:

    hero.moveRight()
    hero.moveDown()
    hero.moveRight()
  14. Клацнути мишкою на кнопці з написом Виконати і отримати таке вікно. При хибному алгоритмі ігрове поле почервоніє, що є вказівкою виправити вказівки і повторити виконання алгоритму.

  15. Клацнути мишкою на кнопці з написом Готово і отримати таке вікно.

  16. Клацнути мишкою на кнопці з написом Вперед і отримати таке вікно.

  17. Клацнути мишкою на кнопці з написом Наступний рівень і отримати таке вікно.

Отриманий після останнього кроку стан гри аналогічний тому, що був на початку виконання пункту 9. Далі потрібно діяти аналогічно крокам 9-16. З кожним наступним рівнем складність завдань зростатиме. Але на наступний рівень можна перейти лише після успішного завершиення попереднього.

5. Фізкульт хвилинка
6. Вироблення практичних навичок


Самостійно пройти рівні 2-4 Сode Combat.

7. Підбиття підсумків уроку

Продовжити речення:
  1. Сьогодні на уроці я дізнався...
  2. Сьогодні на уроці я навчився...
  3. Сьогодні на уроці я намагався...
  4. Найкраще мені вдалося...
Оцініть свою роботу на уроці: 8. Домашнє завдання

Пройти самостійно рівні 5 і 6 Сode Combat.


Текст упорядкувала Мотилькова Зінаїда Олександрівна, учителька середньої І-ІІІ ступенів школи № 168 Оболонського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації.