Розробка уроку

Тема: виконання навчальних проектів у малих групах із дослідження об'єктів предметної галузі навчального курсу "Інформатика".

Мета: формування в учнів уявлення про навчальні проекти із дослідження об'єктів предметної галузі навчального курсу "Інформатика".

Учень знає та дотримується:

Учень вміє: Обладнання й матеріали: ПК з встановленим ОС, інтерактивна дошка, комп'ютери з встановленими ОС і Інтернетом, (дана) інструкція.

Структура уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань
  3. Організація роботи
  4. Інструктаж з ТБ
  5. Вироблення практичних навичок
  6. Підбиття підсумків
  7. Домашнє завдання.

Хід уроку

1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань Описати поняття, назви яких подано жирним шрифтом, і порівняти з очікуваним.

Проект (латиною projectus — кинутий уперед) — це скоординована діяльність людини або групи людей, спрямована на досягнення певного результату за певний час.

Мета проектуце те, що бажають отримати в результаті його виконання.

Завдання проектуце дії, які потрібно виконати для досягнення мети проекту.

Види діяльності, які роблять їх проектами, мають загальні властивості, які й відрізняють проекти від решти видів діяльності.

Основні характеристики проекту: Основні етапи роботи у проекті
  1. Організаційний:
    • формулювання й фіксація мети, завдань і плану виконання проекту;
    • формування (вибір) колективу учасників;
    • розподіл повноважень (ролей) виконавців проекту.
  2. Підготовчий:
    • відбір ресурсів (інформаційних і матеріальних);
    • випробування можлих методів і технологій роботи.
  3. Практично-виконавчий:
    • опрацювання відібраних ресурсів;
    • оформлення кінцевого продукту.
  4. Заключний:
    • презентація-захист проекту — розповідь про виконану роботу;
    • демонстрація кінцевого продукту;
    • захист проекту — відповідь на запитання опонентів і замовника;
    • аналіз і оцінювання виконаної роботи та досягнутого результату;
    • оцінюювання ролі кожного учасника у проекті;
    • планування дій на майбутнє.

3. Організація роботи

Перебуваючи в інформаційному суспільстві, необхідно не лише орієнтуватись в океані інформації, а й організовувати своє життя таким чином, щоб при найменших витратах часу й зусиль отримувати від своєї діяльності найбільшу віддачу. Будемо цього вчитися, виконуючі навчальні проекти. Працювати будемо у малих групах з 3-5 учнів, одночасно виробляючи навички роботи у колективі. Кожний учень буде виконувати певну роботу, тобто грати певну роль: координатора, шукача інформації, оформлю­вача, речника.

Орієнтовні критерії оцінювання виконання проекту кожним учасником групи

Предметна галузь (предметна область)це частина реального світу (множина всіх предметів, властивості яких і відношення між ними), що розглядається в межах певного контексту. Наразі обмежимося інформатикою.

Орієнтовні теми проектів

  1. Порівняння наявних операційних систем для ноутуків
  2. Порівняння наявних операційних систем для смартфонів
  3. Уроки історії створення операційних систем
  4. Порівняння найпростіших графічних редакторів
  5. Порівняння програм для створення й упорядкування фотоальбому
  6. Значення властивостей процесорів, доступних на ринку
  7. Вивчення та порівняння сучасних програм браузерів
  8. Порівняння носіїв зовнішньої пам’яті комп’ютера
  9. Аналіз прайс-листів щодо зміни ціни електронної миші залежно від її властивостей.
  10. Дослідження впливу додавання до презентації та налаштування переходів між його слайдами на сприйняття поданого матеріалу

Поділити клас на групи, поділити у групах ролі відповідно обраної діяльності. Для кожної групи вибір теми проекту (з наявних чи інших, запропонованих учнями), вирішення наступних завдань.

  1. Вказати, яку життеву проблему або складні обставини або завдання треба розв'язати.
  2. Обміркувати, конкретизувати, уточнити та сформулювати цілі проекту.
  3. Спланувати види діяльности для реализації проекту.
  4. Вказати, які програми використати для виконання проекту.
  5. Вказати ключові слова для пошуку потрібних відомостей./li>
  6. Вказати, яку наочність доцільно обрати для порівняння результатів.
  7. Визначити кількість слайдів і яких потрібно зробити у презентації проекту.
4. Інструктаж з ТБ
5. Вироблення практичних навичок

Робота над проектом.

6. Підбиття підсумків
Виставлення оцінок.

7. Домашнє завдання
Завершити роботу над проектом. Підготуватися до захисту проекту.


Текст упорядкувала Яценко Ірина Олександрівна, вчитель інформатики спеціалізованої школи №247 Деснянського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 05.12.2016 по 09.12.2016.