Розробка уроку

Тема: проектна діяльність.

Мета: Учні:

Обладнання й матеріали: комп'ютери, під’єднанні до Інтернету, зі встанов­леними ОС і офісним пакетом, (дана) інструкція.

Структура уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Вивчення нового матеріалу.
  4. Ознайомлення з критеріями оцінювання.
  5. Ознайомлення з переліком завдань, розподіл завдань.
  6. Інструктаж з ТБ.
  7. Вироблення практичних навичок.
  8. Підбиття підсумків уроку.
  9. Домашнє завдання.

Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань

  1. Як шукати інформацію в Інтернеті?
  2. Як описують розташування документа в Інтернеті?
  3. Які види інформаційних моделей ви знаєте?
  4. Для чого використовують електронні таблиці?
  5. Для чого використовують текстовий процесор?
  6. Для чого використовують програму презентації?
  7. Які є рекомендації щодо створення презентації?

3. Вивчення нового матеріалу

Проект (латиною projectus — кинутий уперед) — це скоординована діяльність людини або групи людей, спрямована на досягнення певного результату за певний час.

Мета проектуце те, що бажають отримати в результаті його виконання.

Завдання проектуце дії, які потрібно виконати для досягнення мети проекту.

Види діяльності, які роблять їх проектами, мають загальні властивості, які й відрізняють проекти від решти видів діяльності.

Основні характеристики проекту: Будемо розрізняти такі проекти:

Назва проекту має найповніше відображати мету і завдання проекту.

За кількістю учасників проекту їх поділяють на: особистісні, парні та колективні,
за тривалістю проведення — на короткотривалі й довготривалі.

Основні етапи роботи у проекті
  1. Організаційний:
    • формулювання й фіксація мети, завдань і плану виконання проекту;
    • формування (вибір) колективу учасників;
    • розподіл повноважень (ролей) виконавців проекту.
  2. Підготовчий:
    • відбір ресурсів (інформаційних і матеріальних);
    • випробування можлих методів і технологій роботи.
  3. Практично-виконавчий:
    • опрацювання відібраних ресурсів;
    • оформлення кінцевого продукту.
  4. Заключний:
    • презентація проекту — розповідь про виконану роботу;
    • демонстрація кінцевого продукту;
    • захист проекту — відповідь на запитання опонентів і замовника;
    • аналіз і оцінювання виконаної роботи та досягнутого результату;
    • оцінюювання ролі кожного учасника у проекті;
    • планування дій на майбутнє.

4. Ознайомлення з критеріями оцінювання

Критерії оцінювання виконання завдання

Критерії аналізу підсумкових документів
(по 3 бали за кожний пункт)

5. Ознайомлення з переліком завдань, розподіл завдань
Звіт подавати текстовим документом з порівняльними таблицями й діаграмами, презентацією та, за бажанням, картою знань.

  1. Національні традиції та національні костюми різних регіонів України.
  2. Національний костюм — частини, елементи, матеріали, кольори, символи.
  3. "Чорні плями" стародавньої історії.
  4. Рослини-хижаки.
  5. Види годинників.
  6. Як, коли та скільки разів на рік ми зустрічаємо Новий рік.
  7. Стилі музики.
  8. Тварини минулого — види, характеристики, чому зникли.
  9. Витрати сімейного бюджету та розробка інформаційної системи підтримки обліку, планування та розподілу сімейного бюджету.
  10. Складові здорового способу життя.
  11. Чи можливе життя людини на інших планетах Сонячної системи?
  12. За пропозиціями магазинів визначити значення властивостей складових апаратного забезпечення.
  13. Проаналізувати, як змінюється ціна сканерів залежно від зміни значень їхніх властивостей. Підібрати найкращу модель за співвідношенням «ціна-якість».
  14. Порівняти значення властивостей сучасних струменевих і лазерних кольорових принтерів. Які переваги і недоліки цих пристроїв?
  15. Обґрунтувати економічну доцільність придбання для потреб школи струменевого або лазерного принтера залежно від кількості сторінок формату А4 з наповненням до 5%, які друкують у школі за рік.
  16. Дослідити перспективність технологій друкарських пристроїв і порівняти їх.
  17. Дослідити причини того, чому, незважаючи на низьку якість друку, шум і невисоку швидкість, матричні принтери не знімають з виробництва, а ціна деяких їх моделей вища за ціну струменевих принтерів.
  18. Провести комплексне дослідження властивостей ЕОМ (елементна база, швидкодія, програмне забезпечення, ємність внутрішньої пам’яті, зовнішні пристрої) для різних поколінь ЕОМ.
  19. Дослідити долі видатних жінок-програмістів. Створити список адрес сайтів, де б ви могли відслідковувати цю інформацію. Дослідити, що саме вплинуло на їх захоплення.
  20. Порівняти операційні системи Windows, Linux, Unix, MacOS, Netware, Palm OS.
  21. Порівняти ОС родини Windows / Linux.
  22. Дослідити різницю між стандартною та повною перевіркою жорсткого диску. В яких випадках необхідна повна перевірка?
  23. Порівняти характеристики найпоширеніших форматів текстових документів.
  24. Створити відеокліп (розробити сценарій, підібрати відео, фото й текстову інформацію, втілити сценарій) «Моя Україна», «Мій край», «Моє місто (село)», «Моя вулиця», «Мій клас», «Моя школа», «Мій домашній улюбленець» тощо.
  25. Дослідити вплив додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами на сприйняття поданого матеріалу.
  26. Описати й порівняти програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа.
  27. Дослідити способи створення презентації.
  28. Дослідити питання про сфери використання комп’ютера.
  29. Дослідити питання про перспективи розвитку комп’ютерів.
  30. Дослідити доречність і вплив анімаційних ефектів, різних способів переходу між слайдами на сприйняття матеріалу презентації.
  31. Глибше (порівняно з вивченим на уроці) дослідити питання про психологічні особливості сприйняття різних кольорів людиною. Яким чином це повинні враховувати дизайнери сайтів?
  32. Переформулювати щонайменше 20 відомих прислів’їв у версії для фахівців з інформаційних технологій.
  33. Описати алгоритми поведінки у таких чи схожих випадках:
    • ви застрягли в ліфті;
    • ви відчули запах газу в квартирі;
    • ви заблукали в лісі;
    • ви відчули дим у кімнаті;
    • захиталася люстра;
    • ви пошкодили артерію або вену;
    • у сусідів почалася пожежа.

Висунення учнями альтернативних пропозицій, розподіл тем.

6. Інструктаж з ТБ
7. Вироблення практичних навичок


Виконання проектів. Звіт письмово (електронним листом на адресу вчителя) про розподіл повноважень і видів роботи, що зроблено для кожного етапу виконання проекту.

8. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.

9. Домашнє завдання
Продовжити роботу над проектом.


Текст упорядкувала Михайлова Олена Борисівна, вчитель інформатики спеціалізованої школи № 89 Печерського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 16.01.2017 по 20.01.2017. Частково використана робота Лялько Віри Іванівни, вчителя інформатики Медичної гімназії № 33 Голосіївського району міста Києва