Розробка уроку

Тема. Повторення та узагальнення навчального матеріалу, вивченого у 8 класі.

Мета: повторити та узагальнити навчальний матеріал; розвинути уміння використовувати набуті знання в різних сферах діяльності; виховувати інтерес до вивчення інформатики і суміжних дисциплін.

Хід уроку

  1. Організація класу
  2. Оголошення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності
  3. Повторення та узагальнення навчального матеріалу у формі брейн-рингу:
    • учнів об’єднують у 4 команди;
    • проводять змагання за запитаннями за 3 перші теми курсу 8-го класу;
    • 2 команди, які одержали найбільше правильних відпо­відей за встанов­лений час, змагаються у фіналі за 4-ою темою курсу 8-го класу.
  4. Підбиття підсумків уроку

При підведенні підсумків відповіді порівнюють з очікуваним: 1, 2, 3, 4.

1. Інформаційні системи

  1. Процесор — це пристрій, який
    а) забезпечує опрацювання даних
    б) виконує вказівки програм, що завантажені в оперативну пам’ять
    в) виконує вказівки програм, що є у зовнішній пам’яті
    г) виконує вказівки програм, що є на дискеті
    д) виконує вказівки програм, тексти яких подано на моніторі

  2. Основною властивістю всіх видів памя’ті є
    а) вага
    б) ємність
    в) довжина
    г) відстань
    д) шлях

  3. Пам’ять комп’ютера призначена для
    а) збереження інформації
    б) збереження фото
    в) збереження відео
    г) збереження даних
    д) збереження документів

  4. Для чого призначенo кеш пам’ять?
    а) для тимчасового зберігання даних які найчастіше використовують
    б) для забезпечення роботи пристроїв
    в) для прискорення обміну даними між оперативною пам’яттю і процесором
    г) для створення графічних документів
    д) для роботи у глобальній мережі

  5. Для чого слугують модеми й концентратори?
    а) обмін інформацією з віддаленими комп’ютерами
    б) робота у локальній і глобальній мережах
    в) обмін даними між пристроями комп’ютера
    г) робота в автономному режимі
    д) зберігання даних, результатів опрацювання і програм

  6. Які процеси відбуваються в інформаційній системі?
    а) пошук даних
    б) збирання даних
    в) зберігання даних
    г) передавання даних
    д) опрацювання даних
    е) всі перелічені вище

  7. Що належить до програмної частини комп’ютера?
    а) системний блок
    б) клавіатура і миша
    в) монітор
    г) програми операційної системи
    д) вміст кеш пам'яті

  8. Які пристрої використовують для введення даних і вказівок?
    а) клавіатура, миша, сканер, мікрофон
    б) миша, сканер, мікрофон, принтер
    в) клавіатура, миша, принтер, мікрофон
    г) монітор, миша, сканер, мікрофон

  9. На які види поділяють програмне забезпечення?
    а) операційна система, прикладні програми
    б) операційна система, програмування
    в) прикладні програми, мови програмування
    г) прикладна система, мови програмування
    д) операційна система, навчальні програми

  10. Назвіть головний пристрій сучасної інформаційної системи
    а) модем
    б) телевізор
    в) телефон
    г) комп’ютер
    д) принтер

  11. Як взаємодіють програмна і апаратна частини комп’ютера?
    а) програми забезпечують працездатність комп’ютера
    б) пристрої керують роботою програмної частини
    в) програми керують роботою пристроїв апаратної частини
    г) програми керують роботою програмної частини
    д) пристрої керують роботою апаратної частини

  12. Довжина двійкового коду повідомлення — це
    а) кількість символів у коді
    б) кількість байтів у коді

  13. Вкажіть кількість (степінь 2) байтів, що відповідає такій кількості інформації: 1 Тб, 1 Кб, 1Гб, 1Mб

2. Комп’ютерна графіка

  1. Що можна виділити у редакторі растрової графіки?
    а) відрізок
    б) прямокутну область
    в) об’єкт
    г) довільну область

  2. Що з нижче переліченого НЕ відноситься до графічних об’єктів?
    а) текст листа
    б) фотографія школи
    в) назва сайту
    г) схема метро

  3. Що є основною перевагою растрової графіки?
    а) чіткі контури
    б) невеликий розмір файлів
    в) точність передачі кольору
    г) можливість масштабування

  4. Що з переліченого нижче відноситься до пристроїв введення графічної інформації?
    а) принтер
    б) сканер
    в) миша
    г) монітор

  5. Щоб у середовищі графічного редактора малювати квадрат або коло, потрібно при малюванні фігури утримувати клавішу
    а) Tab
    б) Alt
    в) Shift
    г) Ctrl
    д) Ins

  6. Що НЕ є растровим графічним редактором?
    а) Gimp
    б) Inkscape
    в) Paint
    г) Adobe Photoshop

3. Опрацювання об’єктів мультимедіа

  1. Цифрове відео стискають для того, щоб
    а) мати можливість озвучувати фільми
    б) підвищити якість зображення у фільмі
    в) зменшити об'єм даних
    г) відео було кольоровими
    д) відео було монохромними

  2. Як називають будь-який звукозапис на грамплатівці чи магнітній стрічці?
    а) багатоканальний
    б) дискретний
    в) аналоговий
    г) цифровий

  3. Вкажіть формати відеофайлів
    а) mp4
    б) mp3
    в) avi
    г) jpg

  4. Велику кількість відео та аудіо форматів розроблено через те, що
    а) існує багато різних аудіо й відео пристроїв
    б) для кожного фільму потрібен свій формат
    в) є багато відеозаписів
    г) різні формати мають різне призначення

  5. Встановіть відповідність між назвами форматів та їхніми описами
    1 WebM
    2 MPEG
    3 WMV
    4 MOV

    А частина структури Windows Media
    Б формат Експертної групи з питань рухомого зображення
    В стандарт для macOS і проигравача QuickTime
    Г відкритий формат компанії Google

  6. Яке призначення програми-аудіоредактора?
    а) передавання мережею
    б) відтворення
    в) редагування
    г) копіювання

  7. Встановіть відповідність між розширеннями та його призначенням
    1 avi
    2 swf
    3 wav
    4 mp3

    А флеш-анімація, векторна графіка , відео та аудіо у мережі
    Б звукові дані без стиснення
    В звукові дані зі стисненням
    Г медіаконтейнер

  8. Як називають процес перетворення відеосигналу із зовнішнього пристрою в цифровий формат і запис його у відеофайл?
    а) конвертування
    б) відтворення
    в) трансляція
    г) захоплення

  9. Які з перелічених програм є відеоредакторами?
    а) Windows MovieMaker
    б) Winamp
    в) Kdenlive
    г) Звукозапис
    д) Pinnacle Studio

  10. З яких пристроїв можна захопити відео?
    а) цифрова відеокамера
    б) кінокамера
    в) екран монітора
    г) DVD-диск

  11. Вкажіть пристрої введення мультимедіа
    а) сканер
    б) процесор
    в) мікрофон
    г) цифровий фотоапарат
    д) принтер

  12. Як називають програми для захоплення відео та звуку (сленг)?
    а) грабери
    б) конвертори
    в) студії
    г) плеєри

4. Алгоритмізація та програмування

  1. Вкажіть основні види величини?
    а) сталі
    б) хибні
    в) змінні
    г) істинні

  2. Вкажіть порядок виконання логічних операцій для виразу a or not a and b

  3. Тип змінної визначає
    а) яких значень може набувати змінна
    б) які операції над нею можна виконувати
    в) який обсяг оперативної пам'яті буде виділено для зберігання значення змінної
    г) все перелічене

  4. Вкажіть правильно записаний оператор надання значення
    а) a+b=s
    б) a=a+
    в) z=79-z
    г) 5=2+3

  5. Вкажіть значення змінних X, Y після виконання такого алгоритму
    Y=7 
    Х=Y+2 
    X=X*Y 
    Y=X 
    X=Y

  6. Скільки елементів вказують ліворуч від позначення оператора надання значення (= або :=)
    а) довільна кількість
    б) залежить від наявної вільної пам'яті
    в) один

  7. Вкажіть тип величини зі значенням 29,6
    а) цілий
    б) дійсний
    в) логічний
    г) символьний

  8. Величину, значення якої неможливо змінити програмним чином, називають
  9. Назвіть форми умовного оператора
  10. Назвіть види циклів

Текст упорядкувала Артеменко Тетяна Василівна, вчителька інформати Київської гімназії № 154 Святошинського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 28.11.2016 по 02.12.2016