Випускні роботи 2012 року
Теми практичних робіт 1–39 — це всі теми практичних робіт, перелічені у чинних у 2012–2013 навчальному році Державних навчальних програмах для академічного й профільного вивчення інформатики щодо операційної системи, офісних технологій та опрацювання зображень.
Операційна система
-
Робота з клавіатурним тренажером:
-
Робота з інтерфейсом користувача операційної системи, його налаштування
-
Робота з об’єктами файлової системи
-
Пошук інформації на комп’ютері
-
Захист комп’ютера від вірусів.
-
Архівування та розархівування даних.
-
Спільне використання ресурсів локальної мережі.
Текстовий процесор
-
Введення, редагування й форматування тексту.
-
Робота з текстовими фрагментами.
-
Таблиці й зображення в текстових документах.
-
Створення формул.
-
Стилі й шаблони документів.
Електронні таблиці
-
Організація табличної інформації.
-
Виконання обчислень.
-
Організація графічної інформації (варіанти 1 і 2).
-
Робота з базами даних (списками).
-
Реалізація умовних конструкцій. Умовне форматування (варіанти 1 і 2).
-
Засоби оптимізації.
-
Елементи математичної статистики.
-
Елементи регресійно-кореляційного аналізу.
Презентації
-
Розробка слайдової презентації.
-
Анімація у презентаціях.
Бази даних
-
Створення таблиці бази даних.
-
Створення зв’язків між таблицями.
-
Створення бази даних з різними типами запитів.
-
Створення бази даних з різними типами форм.
-
Створення звітів.
-
Створення макросів.
-
Створення форми з кнопками.
-
Стиснення бази даних.
Растрова графіка
-
Робота з виділеними областями. Виділення фрагментів зображень різними методами. Збереження виділеної області у якості маски. Корекція виділення у каналі маскування.
-
Розфарбування чорно-білих ілюстрацій, фотографій. Перетворення кольорових фото в чорно-білі або одноколірні.
-
Робота з текстом. Спеціальні ефекти для шарів. Текстові ефекти.
-
Ретушування фотографій. Підвищення різкості зображень. Виділення дрібних дефектів. Освітлення, затемнення зображень.
Векторна графіка
-
Створення малюнків за допомогою графічних примітивів.
-
Створення малюнків з кривих. Використання заповнень усіх типів.
-
Особливості групування, комбінування та зварювання об’єктів.
-
Методи створення зображень тривимірних об’єктів на площині.
-
Ефект перетікання. Створення ефекту рельєфу. Створення тексту. Спеціальні ефекти для фігурного тексту.
-
Створення завантажувальних носіїв.
-
Використання вказівок Tерміналу.
-
Побудова таблиці істинності й нормальної диз'юнктивної форми булевої функції.
-
Розташування кнопок, полів і написів на формі та реалізація умовних конструкцій у cередовищі Lazarus
-
Створення коротких анімаційних фільмів у середовищі GIMP.
-
Середовище Scratch. Призначення, розробники, інтерфейс.
-
Створення власного об'єкту в середовищі програмування Scratch.
-
Реалізація умовних конструкцій у середовищі Scratch (1 і 2).
-
Розв’язування логічних задач «Скарбниці знань» (2 клас).
-
Алгоритм і розв’язування алгоритмічних задач «Скарбниці знань» (4 клас).