Розробка уроку — практичної роботи

Тема: особливості групування, комбінування та зварювання об'єктів.

Мета: навчити використовувати операції групування, комбінування та зварювання об'єктів у середовищі Inkscape; розвивати уміння застосовувати здобуті знання на практиці; виховати творчі якості особистості.

Обладнання: комп'ютери IBM PC з встановаленими ОС і графічним редактором Inkscape.

Структура уроку
  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Вивчення нового матеріалу.
  4. Інструктаж з ТБ.
  5. Закріплення вивченого матеріалу.
  6. Підбиття підсумків уроку.
  7. Домашнє завдання.

Хід уроку

1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань

  1. Як виділити кілька об'єктів?
  2. Для чого використовують виділення кількох об'єктів одночасно?
  3. Як об'єднати об'єкти у групу?

3. Вивчення нового матеріалу

В Inkscape існує три способи об’єднання кількох об’єктів: групування, комбінування та зварювання.

Групування
Згруповані об’єкти утворюють єдине ціле. Будь-яке перетворення застосовують одразу до всіх складових частин такої групи. Виділені об’єкти групують вказівкою меню Об'єкт / Згрупувати або натисканням клавіш Ctrl + G.

Комбінування
При комбінуванні виділені об’єкти зливають у новий об’єкт, який має єдиний контур і одне заповнення. Для здійснення комбінування використовують вказівку меню Контур / Виключне АБО або натискають клавіші Ctrl + ^. Об’єкт, виділений останнім, визначає властивості (величини параметрів) контуру та заповнення результату комбінування.

Застосовуючи до об’єктів спосіб комбінування, можна отримувати цікаві малюнки.

Зварювання
При зварюванні контури об’єктів не зберігають, а залишають лише зовнішній контур і знищують усі внутрішні межі. Для зварювання виділених об’єктів потрібно використати вказівку меню Контур / Сума або натиснути клавіші Ctrl + +. Об'єкт, виділений останнім, визначає властивості контуру й заливки.

4. Інструктаж з ТБ
5. Закріплення вивченого матеріалу


Завдання 1

  1. Намалюйте олімпійську емблему (5 однакових кіл різного кольору).
  2. Згрупуйте всі об’єкти.
  3. Змініть розмір олімпійської емблеми так, щоб її можна було розташувати на олімпійському прапорі розміру, який повідомить учитель.
  4. Розмістіть емблему на олімпійському прапорі.
  5. Результат запишіть у файл з назвою Ваше прізвище-1 у теку, вказану вчителем.
Завдання 2
Створіть об’єкти, зображені на малюнку.
  1. Намалюйте 4-кутну зірку.
  2. Створіть копії зірки і поверніть навколо спільного центру на кути, кратні 20°.
  3. Скомбінуйте одержані об’єкти.
  4. Повторіть ці дії для еліпса.
  5. Повторіть ці дії для прямокутника, вибравши більший кут повороту.
  6. Результат запишіть у файл з назвою Ваше прізвище-2 у теку, вказану вчителем.

Завдання 3
Створіть із простих геометричних фігур об’єкти, зображені на малюнку. Застосуйте при створенні цих об’єктів об’єднання зварюванням. Результат запишіть у файл з назвою Ваше прізвище-3 у теку, вказану вчителем.



Завдання 4
Намалюйте ключ за таким алгоритмом.

  1. Намалюйте еліпс.
  2. Створіть копію еліпса меншого розміру.
  3. Вирівняйте центри обох об’єктів по вертикалі і горизонталі.
  4. Скомбінуйте об’єкти для створення отвору.
  5. Намалюйте прямокутник.
  6. Вирівняйте центр скомбінованого об’єкта та прямокутника по вертикалі.
  7. Об’єднайте ці об’єкти способом зварювання.
  8. Намалюйте замкнуті ламані лінії праворуч та ліворуч від заготовки ключа.
  9. Об’єднайте ці об’єкти способом зварювання.
  10. Залийте ключ градієнтною заливкою.
  11. Результат запишіть у файл з назвою 4-Ваше прізвище у теку, вказану вчителем.

6. Підбиття підсумків уроку
Дати відповіді на питання:

  1. Які способи об’єднання об’єктів Ви знаєте?
  2. Чим відрізняються результати операцій групування та комбінування?
  3. У яких випадках застосовують спосіб зварювання об’єктів?

Виставлення оцінок.

7. Домашнє завдання
Вивчити матеріал уроку.


Текст упорядкувала Оксана Михайлівна Ільєнко, вчитель спеціалізованої школи № 250 з поглибленим вивченням математики Деснянського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 15.10.2012 до 21.12.2012 року.