Розробка уроку — практичної роботи

Тема: розв’язування логічних задач «Скарбниці знань» (2 клас).

Мета:

Учень повинен:

Обладнання: комп’ютери зі встановленими ОС та програмою «Скарбниця знань».

Хід уроку

1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.

2. Розминка

3. Перевірка домашнього завдання
Відкрийте зошити. Давайте перевіримо домашнє завдання. Додому вам була задача про равлика. Пригадаємо її умову.

Равлик почав з самого ранку повзти по стовбуру дерева заввишки 12 м від коріння вгору. За день він піднімається вгору на 3 м, а за ніч спускається вниз на 2 м. Cкільки днів необхідно равлику, щоб піднятися на вершину?

Чи отримано відповідь: 9 днів і ночей та ще 1 день? Яким чином? Чи залишиться відповідь правильною, якщо з першого речення умови вилучити одне-два слова?

4. Робота із зошитом
А тепер відкрийте завдання «Вчена сова». Вам необхідно полічити, скільки цілих клітинок закриває малюнок. Якщо важко порахувати клітинки аналітично, пропоную розкреслити малюнок за допомогою олівця і лінійки. Вчитель обирає для відповіді учнів, що розв’язували задачу різними способами. А тепер питання до всіх. Який спосіб вам більше сподобався?

5. Інструктаж з ТБ

6. Формування навчального досвіду. Робота з комп’ютером
Продовжимо розв’язування логічних задач, але тепер скористаємось ПК і відомою вам програмою «Скарбниця знань». Виберемо 2 клас, клацнувши по скрині з відповідним написом,

а потім — пакет «Логіка»

і тему «Знайдіть загублену фігуру».

Розглянемо завдання № 1.

Обираємо і перетягуємо мишкою потрібну фігуру на вільне місце (з набору праворуч у блакитний прямокутник ліворуч).

Після вибору натискаємо кнопку «Готово» і отримуємо таке повідомлення:

Якщо у завданні (наприклад, № 2) буде зроблено хибний крок, отримаємо зовсім інше повідомлення.

Виконайте наступні завдання самостійно.

7. Фізкультхвилинка

Сядьте рівно, спинки прямо.
Подивились вліво-вправо,
Вгору-вниз, і знов по кругу.
І покліпай тепер другу.
Підняли угору руки,
Не було сьогодні муки.
Потягнулися щосили,
Опустили, потрусили.

8. Узагальнення і систематизація набутого навчального досвіду

Сьогодні ми з вами розв’язували логічні задачі різних типів різними способами. Тепер давайте переглянемо отримані результати.

Поясніть, як ви діяли в разі, коли отримували повідомлення про хибність відповіді?

Як повернутися до переліку завдань з логіки? — Натиснути кнопку .

Як закрити пакет «Логіка»? — Натиснути кнопку .

. Як повернутися до вибору класу чи завершення роботи? — Вибрати «Меню».

Як закрити програмне вікно? Натиснути на двері з надписом «Вихід».

Здійсніть ці дії.

9. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.

10. Домашнє завдання

Умова задачі. Екіпаж піратського корабля такий: одноногий капітан, кілька матросів, кок та декілька котів. Усього 15 голів і 41 ніг і лап. Скільки на кораблі котів?

Порада. Задачу можна розв’язати за допомогою рисунка. Потрібно накреслити 15 кіл (голів), до 14 з них дорисувати по 2 відрізки (кінцівки), а до одного кола — один відрізок (згадайте про про одноногого капітана). Скільки залишилося зайвих лап? Домалюйте ці лапи (по 2) до голів. Отримаєте зображення котів. Порахуйте їх.


Текст упорядкувала: Іванова Ірина Павлівна, вчитель школи І-ІІІ ступенів № 306 Деснянського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 29.10.2012 по 28.12.2012.


При проведенні уроку використано навчально-методичний посібник: О.В.Коршунова, «Інформатика 2-4 класи».