Тема: створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з біології.
Мета: навчитися використовувати можливості LibreOffice для розв’язування задач з біології.
Обладнання: ПК зі встановленими ОС і LibreOffice, (дана) інструкція.
Структура уроку
Отже, дістаємо відповідь: для того, щоб у морі виріс один калан масою 30 кг, необхідно 30 000 кг фітопланктону.
Перевірити правильність введення значень і формул. У разі неспроможності учня впоратися з завданням, вчитель надає текстовий файл з описом комірок з формулами.
Завдання 2. У одному з мисливських господарств у природу випустили 4000 фазанів. Єгері встановили, що 400 фазанів потрапили у кігті яструбів, 800 з’їли лисиці, 200 – бродячі собаки, а 2400 фазанів застрелили мисливці. Яка імовірність у фазана вижити?
Вказівки до виконання
Перевірити правильність введення значень і формул. У разі неспроможності учня впоратися з завданням, вчитель надає текстовий файл з описом комірок з формулами.
Побудувати гістограму.
Масу цієї особини вказано у дужках. Із вказаної у дужках маси 60% становить вода. Суха біомаса планктону з 1 м2 становить 0,6 кг.
Вказівки до виконання
В середовищі LibreOffice Cal побудувати таблицю за зразком та виконати необхідні розрахунки (записати формули в клітинках сірого кольору).
Перевірити правильність введення значень і формул. У разі неспроможності учня впоратися з завданням, вчитель надає текстовий файл з описом комірок з формулами.
Завдання 4. Розташувати перелічені такі організми по трофічних рівнях: шуліка, гусінь, жайворонок, люцерна. Дати обґрунтування, чому той чи інший вид розташований на певному трофічному рівні.
Вказівки до виконання
Перший рівень: люцерна. Представник цього рівня не використовує інші організми у вигляді їжі. | |
Другий рівень: гусінь. Гусінь використовує у вигляді їжі люцерну. | |
Третій рівень: жайворонок. Гусінь слугує джерелом їжі для жайворонка | |
Четверимй рівень: шуліка. Представник цього рівня використовує організм попереднього рівня у вигляді їжі. Жайворонок є їжею, а шуліка - споживачем. |
4. Підбиття підсумків уроку
Аналіз результатів роботи учнів на уроці та виставлення оцінок.
5. Домашнє завдання
Завдання 1. Користуючись правилом екологічної піраміди визначити, яка площа (в га) біоценозу може прогодувати одну особину останньої ланки в ланцюгу живлення:
Маса цієї особини вказана у дужках. Із вказаної у дужках маси 60% становить вода. Суха біомаса наземної рослинності з 1 кв.м становить 200 г. Суха біомаса донної рослинності з 1 кв.м становить 1000 г.
Завдання 2. Розташувати перелічені нижче організми по трофічних рівнях:
Дати обґрунтування, чому той чи інший вид розташовано на певному трофічному рівні.
Текст упорядкувала Горбенко Ірина Іванівна, викладач Київського технікуму готельного господарства Дніпровського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 06.10.2014 по 24.10.2014.