Тема: виконання колективного навчального проекту з дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика».
Мета: розширити і закріпити знання й уявлення з курсу «Інформатика».
Учень виконує навчальний проект, що передбачає:
Обладнання й матеріали: ПК з встановленою ОС, проектор.
Структура уроку
Хід уроку
1. Організаційний момент
Привітання з класом. Перевірка присутності учнів.
2. Огляд вивченого матеріалу і вибір теми проекту
Перелічимо розділи навчальної програми, вивчені протягом навчального року (подано жирним написанням) і можливі теми проектів колективних досліджень.
Різновиди інформаційних систем.
Етапи розвитку інформаційних технологій, яким може бути наступний етап?
Інтелектуальна власність та авторське право. Етика і право при створенні та використанні інформаційних ресурсів.
Мережні технології.
Апаратне й програмне забезпечення мереж використання.
Призначення й структура Інтернету і перспективи його розвитку.
Сучасні сервіси Інтернету.
Основи інформаційної безпеки.
Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними.
Використання ОС Linux, як спосіб захисту від вірусів.
Комп’ютерні публікації.
Поняття комп’ютерної публікації. Програмні засоби для створення публікацій в ОС Linux.
Проектування та створення комп’ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження.
Табличні величини та алгоритми їх опрацювання.
Опрацювання табличних величин, знаходження суми значень елементів або кількості значень елементів в електронних таблицях у LibreOffice.
Складання і виконання алгоритмів упорядкування табличної величини і пошуку його елементів у навчальному середовищі програмування в електронних таблицях у LibreOffice.
Комп’ютерне моделювання.
Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з фізики.
Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з хімії.
Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з математики.
Бази даних.
Запити. Запити на вибірку даних. Конструювання умов відбору за даними однієї та кількох таблиць. Параметричні запити в базі даних у LibreOffice.
Пошук даних в базі даних. Використання запитів і фільтрів в базі даних у LibreOffice.
Створення персонального навчального середовища.
Використання офісних веб-програм для створення спільних документі.
Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем.
Розв’язування компетентнісних задач.
Сім чудес України. Вибір оптимального туристичного маршруту.
Сім сучасних чудес Світу. Вибір оптимального туристичного маршруту.
Визначення збалансованості власного харчування.
Крім перелічених вище тем учні можуть запропонувати свої і погодити їх з учителем.
3. Оголошення плану роботи над проектом
керівник проекту — координує роботу і допомагає всім учасникам, у разі неможливості прийняття колегіального рішення приймає остаточне рішення одноосібно;
дослідник — опрацьовує зібраний матеріал, генерує ідеї, підключає інших до роботи над проектом;
доповідач — оформлює матеріали до виступу, є основним доповідачем і ділиться матеріалом для виступу з іншими;
Створення та опрацювання інформаційної моделі й аналіз результатів (при необхідності).
Підготовка матеріалів з використанням офісних веб-програм та інтернет-середовищ для публікації результатів своєї роботи.
Підготовка запитань для обговорення теми проекту (на 5-10 хвилин).
Захист проекту (10-15 хвилин).
4. Оголошення критеріїв оцінювання колективних проектів
Актуальність — важливість, значимість чого-небуть на поточний момент, сучасність, злободенність.
Придатність — можливість застосування результатів проекту.
Цілісність — внутрішня єдність, пов'язаність усіх частин в єдине ціле. У тому числі єдність стилю в оформленні різних частин роботи. Логічний звязок між окремими елементами проекту.
Виразність — властивість, що визначає, наскільки точно подається основна ідея проекту і окремих його елементів. Її високий рівень досягають умілим використанням контрастних кольорів, сприйнятливістю тексту.
Результативність — досягнення проголошеної кінцевої мети.
Сприйнятність — можливість донести до слухача мотивацію і результати дослідження.
За кожним з критеріїв роботу потрібно оцінити за 12-бальною шкалою і знайти середнє арифметичне значення цих оцінок. Таке оцінювання буде проведено на останньому уроці незалежно один від одного учителем, авторським колективом проекту та учні, що не є учасниками проекту. Потім оцінки буде порівняно і проаналізовано причини істотних відмінностей.
5. Інструктаж з ТБ
6. Виконання проекту
7. Домашнє завдання
Продовжити роботу над проектом.
Текст упорядкував Ніколаєв Володимир Володимирович, вчитель інформатики СЗШ № 46 Солом'янського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 24 листопада по 12 грудня 2014 року.