Тема: складання алгоритмів опрацювання подій з використання структури слідування та виконання їх у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів Scratch.
Мета: навчитися складати алгоритми з використання структури слідування і виконувати створені алгоритми у навчальному середовищі програмування Scratch.
Після виконання роботи учень
знає: виконавців алгоритму та прості команди виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів;
уміє:
Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.
2. Актуалізація опорних знань
Дати відповіді на запитання
3. Інструктаж з ТБ
4. Закріплення вивченого матеріалу
Примітка. Повідомляти вчителя про виконання кожного завдання і продемонструвати результати своєї роботи.
Завдання 1 («Креслення»). Використовуючи спрайт Рудого Кота, зобразити квадрат, правильні 3-кутник і 6-кутник з довжиною сторін 100 (кроків).
Вказівки до виконання
Використовувати вказівки керування, руху й малювання.
Алгоритм зображення квадрата
На малюнках нижче подано вигляд вікон програми після запису етапу.
Результат виконання такого лінійного алгоритму після натискання кнопки буде таким.
Загальний вигляд проекту побудови зображення правильного 3-кутника має бути таким.
Загальний вигляд проекту побудови зображення правильного 6-кутника має бути таким.
Завдання 2 («Зникнення»). Щоб перевірити роботу блоки-вказівки Показати та Сховати, скласти скрипт за таким алгоритмом:
Після запуску проекту на виконання отримаєте такий результат:
Завдання 3 («Мультфільм»). Створити анімацію з використанням графічного ефекту мозаїка за таким алгоритмом:
Результат виконання алгоритму буде таким:
5. Підбиття підсумків уроку
Аналіз результатів роботи учнів на уроці та виставлення оцінок.
6. Домашнє завдання
Повторити матеріал, вивчений на уроці. Створити проект щонайменше з двома спрайтами: розміри одного зростають, а розміри іншого зменшуються.
Текст упорядкувала Наталя Володимирівна Андрусенко, вчитель Київської інженерної гімназії Дарницького району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 09.09.2013 по 27.09.2013.