Тема: ознайомлення з графічним конструктором сайтів.
Мета: сформувати предметні компетенції щодо технологій створення сайтів.
Учень повинен:
Обладнання: комп’ютери зі встановленими ОС, браузером і KompoZer.
Структура уроку
Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.
Сьогодні у нас урок з темою «Графічний конструктор сайтів KompoZer». На цьому уроці ми ознайомимося з новою програмою, отримаємо нові знання, закріпимо уміння і навички створення html-сторінок, набуті раніше.
2. Актуалізація опорних знань
Індивідуальний письмовий контроль (cамостійна робота)
І варіант
3. Інструктаж з ТБ
4. Формування навчального досвіду
Завантажити середовище KompoZer.
Під рядком назви розташовано рядок меню зі знайомими назвами категорій вказівок. У більшості випадків вказівки мають знайомі або щонайменше зрозумілі назви.
Використати вказівку Файл / Створити або натиснути клавіші Ctrl + N, щоб створити новий документ.
У вікні діалогу Створити новий документ чи шаблон вибрати Порожній документ і натиснути кнопку Створити.
Примітка. Якщо сайт планують розробляти на основі шаблону, то спочатку його треба створити та зберегти окремим файлом з відповідним розширенням.
Для кожної вказівки меню з категорії Вставити
зробити таке:
Зробити те саме для таких кнопок:
— вставити новий якір або змінити властивості виділеного;
— створити стиль редагованого HTML-документа за допомогою Редактора CSS;
— вставити нову форму або змінити властивості виділенної;
— відкрити поточний документ у зовнішньому виділеному редакторі;
— вставити нову таблицю або змінити властивості виділеної;
— вставити нове зображення або змінити властивості виділеного;
— вставити нове посилання або змінити властивості виділеного;
— cтворити нову сторінку;
— відкрити локальний файл;
— зберегти файл локально;
— додати або вилучити нумерований список;
— додати або вилучити маркований список;
— завантажити файл на віддалений сервер;
— завантажити поточну сторінку у браузер;
— повернути;
— повторити;
— вибір кольору тексту, тла та підсвічування тексту;
— менший розмір шрифту;
— більший розмір шрифту;
— напівжирне написання;
— курсив;
— підкреслений текст;
— вирівняти за лівим краєм;
— центрувати текст;
— вирівняти за привим краєм;
— вирівняти текст за шириною;
— виділити;
— виділити сильно;
— відступ ліворуч;
— відступ праворуч;
— опис терміну;
— опис визначення;
— вибір шрифту;
— вибір формату абзацa.
Змінити параметри зображення: спосіб обтікання текстом або вирівнювання щодо тексту. Для цього зробити таке:
виділити довільне попередньо вставлене зображення (натисканням лівої кнопки миші);
натиснути праву кнопку миші для виклику контекстного меню;
використати вказівку контексного меню Властивості зображення…;
у вікні діалогу Властивості зображення
перейти на вкладення Зовнішній вигляд змінити Поля та Розташування тексту по відношенню до зображення;
Файл / Зберегти (Ctrl + S) при збереженні файлу з тим самим кодуванням, з тією самою назвою й у тому самому місці носія пам'яті;
Файл / Зберегти як… при збереженні файлу з тим самим кодуванням, але (можливо) іншими назвою чи місцем зберіганння.
У вікні діалогу Зберегти зі зміненим кодуванням вказати заголовок поточної сторінки (вміст контейнера title) Ваше прізвище і кодування Кирилиця/Україна (КОІ8-U), прийнятне для роботи з українською мовою.
Обрати місце для збереження за вказівкою вчителя.
Пересвідчитися, що вкладинка поточної сторінки змінить назву.
Перейти на вкладинку Початковий код.
Вставити наприкінці сторінки рухомий рядок з текстом: «Все гаразд» за допомогою тега marquee.
Результат «гібридної» роботи на закладці Дизайн на перший погляд відсутній.
Але у вікні браузері все має бути гаразд.
Пересвідчитися, що у процесі виконання практичної знайдено відповіді на такі питання:
Інакше потрібно підняти руку і попросити допомоги в учителя.
Зберегти кінцевий результат у теку з назвою Ваше прізвище і закрити вікно програми KompoZer.
Примітка. Наразі (на момент написання розробки уроку) локалізацію українською мовою програми KompoZer не завершено: мова інтерфейсу — українська, але довідку подано англійською мовою. Для поглибленого вивчення можливостей програми стане у нагоді російськомовна (у повному розумінні) версія програми.
5. Підбиття підсумків уроку
Гра «Мікрофон» (працювати парами).
Питання для інтерв'ю:
Виставлення оцінок.
6. Домашнє завдання