Розробка уроку

Тема: розв’язування компетентністних задач.

Мета: формування в учнів уявлення про розв’язування задач компетентнісного змісту, формування предметних ІКТ – компетентностей.

Учень

розв’язує компетентнісні задачі, що передбачають:

знає та дотримується: правил поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп’ютерному класі;

Обладнання й матеріали: ПК з встановленим ОС, інтерактивна дошка, комп'ютери з встановленими ОС і LibreOffice,(дана) інструкція.

Структура уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань
  3. Умова задачі
  4. Вказівки до виконання
  5. Критерії оцінювання
  6. Критерії аналізу підсумкового документу Інструктаж з ТБ
  7. Робота над розв’язанням компетентнісної задачі
  8. Підсумок уроку.
  9. Домашнє завдання.

Хід уроку

1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань

  1. Як шукати інформацію в Інтернеті?
  2. Як описати розташування документа в Інтернеті?
  3. Для чого використовують електронні таблиці?
  4. Які є властивості інформації?
  5. Які є типи даних
  6. Яким чином можна подати результати виконаної роботи?

3. Умова задачі

Перебуваючи в інформаційному суспільстві, кожному з вас необхідно не лише орієнтуватись в океані інформації, а й організовувати своє життя таким чином, щоб при найменших витратах часу, сил і засобів отримувати від своєї діяльності найбільшу віддачу. Будемо цього вчитися, розв’язуючи практичні компетентнісні задачі. Кожна з поданих далі задач розрахована на 2 академічні години. В задачі № 1 учень працює на першому уроці в програмному середовищі табличного процесора, на другому уроці в програмному середовище редактора презентацій.

Задача 1. Родина із трьох чоловік — батьки та дитина 12 років — планує подорожувати до різних міст України. Потрібно визначити, подорож яким транспортом буде дешевшою — потягом чи автомобілем, обґрунтувати вибір транспорту й маршруту. Необхідні дані знайти в Інтернеті для маршрутів: Київ — Львів, Київ — Одеса, Київ — Луганськ та моделі машини, наприклад Toyota Prius 1.8. Побудувати діаграму, на якій відобразити вартості поїздки до вказаних міст автомобілем і потягом. Зробити висновки (рекомендації) щодо подорожей. Створити презентацію із результатами досліджень та висновками.

4. Вказівки до виконання

  1. Вказати, які дані для розв'язання задачі вам потрібно знайти.
  2. Вказати URL-адреси використаних пошукових служб.
  3. Вказати ключові слова для пошуку потрібних відомостей.
  4. Вказати URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані.
  5. Створити й використати електронну таблицю, в якій на одному аркуші:
    • вказати відстань між містами, норму витрат пального та його ціну;
    • кількість квитків та їхні ціни;
    • розрахувати суму, яку витратить сім'я для подорожі:
      • автомобілем;
      • купейним і плацкартними вагонами Укрзалізниці.
  6. Вказати, яку діаграму доцільно побудувати для порівняння результатів.
  7. Зробити висновки щодо найдешевшої подорожі.
  8. Визначити кількість слайдів презентації? Яких?
  9. Описати, які програми використано для виконання завдань?
5. Критерії оцінювання виконання завдання

6. Критерії аналізу підсумкового документу
— по 2 бали за кожний пункт:

7. Інструктаж з ТБ
8. Робота над розв'язанням компетентнісної задач
9. Підсумок уроку

Виставлення оцінок.

10. Домашнє завдання
Перевірити правильність опрацювання даних та продумати підсумковий документ (презентацію)


Задача 2 (на наступні 2 уроки: на першому уроці — у програмному середовищі графічного редактора, на другому уроці — у програмному середовищі табличного редактора, додому — завдання створити підсумковий документ у текстовому редакторі).

У маленької мешканки Тернополя день народження: їй виповнюється 6 років. Вона хоче запросити друзів (разом з сестрою до 10 чоловік) на свято у ресторан, що (крім іншого) спеціалізується на дитячих святах. Наприклад, у ресторан Наталі. Вона звернулася до тебе за допомогою. Потрібно:

Результати виконання завдання оформити у текстовому редакторі з поетапним описом роботи та обґрунтувань свого вибору сценарію свята та приблизного дитячого меню. Всі створені документи розташувати в одній теці з назвою Ваше прізвище, заархівувати та відправити електронною поштою на адресу, вказану вчителем.

Вказівки до виконання

  1. Вказати, з допомогою яких програм Ви можете створити запрошення на свято.
  2. Які дані необхідно знати для створення запрошення на свято?
  3. Створити запрошення у середовищі графічного редактора:
    • визначити перелік необхідних інструментів;
    • подати план створення зображення;
    • визначитись з текстом на запрошенні.
  4. Обрати сценарій свята із запропонованих на сайті сімейного ресторанчику, якщо такі є. Обґрунтувати вибір сценарію.
  5. Обрати меню з урахуванням віку дітей.
  6. Обґрунтувати, чому саме таке меню обрано.
  7. Створити електронну таблицю, в якій на одному аркуші:
    • подати дитяче меню з цінами страв;
    • обчислити загальну суму витрат на 10 дітей та 2 дорослих батьків;
    • розрахувати загальну суму витрат на організацію свята.
  8. Створити відповідну діаграму для візуалізації результатів.
  9. Проаналізувати результати виконаної роботи.
  10. Створити підсумковий документ у середовищі текстового редактора, в якому описати:
    • план створення запрошення;
    • які інструменти було використані при виконанні завдання;
    • обґрунтування вибору сценарію свята та приблизного дитячого меню;
    • подати результати своїх розрахунків таблицею;
    • подати візуально результати розрахунків діаграмою;
    • проаналізувати результати виконаної роботи.
  11. Все створене розташувати в одній теці з назвою Ваше прізвище, заархівувати та відправити електронною поштою на адресу, вказану вчителем.
Критерії оцінювання виконання завдання

Критерії аналізу підсумкового документу
— такі самі, як для задачі 1.


Текст упорядкувала Власова Ірина Олександрівна, вчитель математики та інформатики Гімназії № 48 Шевченківського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 11.11.2013 по 21.02.2014.