Тема: складання та виконання алгоритмів з використанням величин логічного типу в навчальному середовищі програмування CodeBlocks.
Мета: навчитися складати та виконувати алгоритми з використанням величин логічного типу в середовищі програмування CodeBlocks.
Учень повинен вміти:
застосовувати отримані знання під час вирішення практичних завдань;
складати алгоритми опрацювання величин логічного типу;
cкладати, редагувати, налагоджувати та виконувати програми опрацювання величин логічного типу в інтегрованому середовищі програмування CodeBlocks;
аналізувати результати виконання програм з опрацюванням величин логічного типу.
Обладнання: ПК із встановленим ОС й інтегрованим середовищем програмування CodeBlocks.
Структура уроку
Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.
2. Актуалізація опорних знань
3. Інструктаж з ТБ
4. Вироблення практичних навичок
Скласти програми розв'язання таких завдань і записати з назвою Ваше прізвище-номер завдання у вказану вчителем теку.
Завдання 1. Дано три цілих числа: A, B, C. Перевірити істинність висловлювання: «Число B розташоване між числами A і C».
Алгоритм
Загальна структура програми
#include <iostream>
#include <clocale>
using namespace std;
int main()
{ int A, B, C, L;
setlocale(LC_CTYPE,"rus");
…
}
Завдання 2. Є 26 лампочок, прозначених малими літерами латиниці, що незалежно під'єднано до електричної мережі. У початковий момент усіх їх вимкнено. Єдиний рядок файлу input.txt містить послідовність малих літер латиниці, що задає послідовність перемикань вимикачів відповідних ламп. Визначити, скільки ламп буде увікнено після таких маніпуляцій і яку найбільшу кількість ламп буде увімкнено протягом цих маніпуляцій.
Алгоритм
Вказівка до виконання. Частину пункту 3 реалізувати за допомогою процедури change.
#include<iostream>
#include<clocale>
#include<cstdlib>
#include<stdio.h>
using namespace std;
…
void change(bool& ch) // Зміна булевої змінної
{…
}
int main()
{
setlocale(LC_CTYPE,"rus");
FILE* fp = fopen("input.txt","r"); // Відкрити файл
if(fp != NULL)
{
char ch;
while((ch = getc(fp)) != EOF) // Зчитати символ
switch (ch)
{
case 'a': change (a); break; // Зміна булевої змінної
…
}
…
}
else cout<<"Неможливо вiдкрити файл на читання.\n";
fclose(fp);
return 0;
}
5. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.
6. Домашнє завдання
Порівняти створені у класі програми з демонстраційними розв'язаннями 1 i 2 та виконати наступні завдання.
Завдання 3. Вхідний (як завгодно великий) файл input.txt містить послідовність чисел зі значеннями у межах діапазону базового типу int. Встановити тип впорядкованості послідовності: стала, зростає, спадає, не зростає, не спадає, не впорядкована.
Завдання 4. Вхідний файл input.txt містить послідовність чисел зі значеннями у межах діапазону базового типу int. Встановити, чи є послідовність арифметичною прогресією, тобто чи різниця двох послідовних членів є сталою.
Текст упорядкувала Вітязь Руслана Іванівна, вчитель середньої загальноосвітньої школи № 222 Святошинського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 8.09.2013 по 12.09.2013.