Тема: розв’язування задач на обчислення.
Мета: навчити реалізувати обчислювальні алгоритми в середовищі табличного процесора та розв’язувати за їх допомогою задачі на обчислення. По завершенню вивчення учень:
розрізняє: абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки і діапазони комірок;
вводити формули з дотриманням правил введення абсолютних, відносних й мішані посилань;
правильно використовувати термінологію;
дотримуватися санітарно-гігієнічних норм і норм техніки безпеки праці.
Обладнання: комп'ютери зі встановленими ОС та LibreOffice.
Структура уроку
Хід уроку 2. Актуалізація опорних знань
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.
3. Інструктаж з ТБ
4. Вироблення практичних навичок
Нам відомо:
Щодо використання основних математичних, статистичних, логічних функцій у електронних таблицях ми будемо виконувати окрему практичну роботу. А сьогодні розглянемо приклади розв’язування задач на обчислення та обчислювальні алгоритми.
Завантажити середовище LibreOffice Calс.
У середовищі LibreOffice Calс завантажити файл 1.ods.
Заповнити стовпчик для обчислення премій брокерам («Брокерські») згідно з такою формулою:
Брокерські = Сума контракту * % брокера.
Для цього у комірку E2 ввести формулу =С2*D2 і скопіювати цю формулу у клітинки діапазону Е3:Е8.
Заповнити для кожного брокера клітинки «Всього», записуючи формулу в кожну комірку. Наприклад, для Лещенко комірка Е9 міститиме формулу =Е5+Е8. При бажанні учня можна заповнити нижню частину таблиці, використовуючи функцію SUMIF. Але це не є обов’язковим завданням для поточної практичної роботи.
Отримати таблицю такого вигляду.
У стовпчику F порахувати розмір брокерських у гривнях, вважаючи що попередні попередні проведено у доларах США. Курс долару до гривні (8,9 на момент написання розробки уроку) встановити у комірці F1, з можливістю коригувати залежно від курсу Національного банку. У комірку F2 ввести формулу =$F$1*E2 і скопіювати цю формулу у клітинки діапазону F3:F8.
Отримати таблицю такого вигляду.
Зберегти результат роботи у файлі з назвою Ваше прізвище_1.ods у теці, вказаній учителем.
Повідомити викладача про завершення роботи.
5. Аналіз і корекція набутого навчального досвіду
Примітка. Вихідні данні брати у вказаному вчителем місці для економії часу на введення і більшої якості відпрацювання навичок введення формул і виконання обчислень.
Повідомляти вчителя про виконання кожного завдання і показувати результати своєї роботи.
Завдання 1. Скласти бюджет сім’ї за зразком, поданим нижче. Змінювати й доповнювати дозволено. Жовтим кольором виділено комірки, у які потрібно ввести формули.
Завдання 2. Заповнити лист з цінами. Ціну у гривнях обчислювати як добуток ціни у доларах і курсу долора до гривні.
Вказівка: у комірку D4 ввести формулу =C4*$D$2.
Завдання 3. Заповнити табель: y комірки стовпчика «Річна» ввести необхідні формули (алгебричне обчислення середнього значення с точністю до цілого).
Завдання 4. Заповнити рахунок-фактуру
з урахуванням того, що:
Завдання 5. Обчислити (27x/(x+7))1/3 при дійсному x з області визначення.
Завдання 6. Перетворити градусну міру в радіанну. Перевірити для 3600°, 450°, 270°.
6. Підведення підсумків уроку
Заповнення учнями такої анкети: «Під час виконання завдань:
Аналіз результатів роботи учнів на уроці та виставлення оцінок.
7. Домашнє завдання
Повторити правила введення формул, прийоми роботи з посиланнями при введенні формул.
Текст упорядкувала Загорулько Алла Станіславівна, вчитель гімназії № 261 Дарницького району міста Києва, під час проходження курсів підвищення кваліфікації з 18.11.2013 по 06.12.2013.