Розробка уроку — практичної роботи

Тема: розв’язування задач про симетрію («Скарбниця знань», 3 клас).

Мета:

Учень повинен:

Обладнання: комп’ютери зі встановленими ОС та програмою «Скарбниця знань», навчально-методичний посібник О.В.Кор­шунова, «Інформатика 2-4 класи».

Хід уроку

1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності й готовності учнів до уроку.

2. Розминка

  1. Намалюйте результат дзеркального відображення цифр
    • однократного для 2 і 5;
    • двократного для 3 і 7;
    • трикратного для 4 і 9.
  2. Наскільки далеко в ліс може забігти заєць?
  3. Скільки місяців у році мають 28 днів?

3. Перевірка домашнього завдання
Відкрийте зошити. Давайте перевіримо домашнє завдання. Додому вам була задача про равлика. Пригадаємо її умову.

Равлик почав з самого ранку повзти по стовбуру дерева заввишки 12 м від коріння вгору. За день він піднімається вгору на 3 м, а за ніч спускається вниз на 2 м. Cкільки днів необхідно равлику, щоб піднятися на вершину?

Чи отримано відповідь: 9 днів і ночей та ще 1 день? Яким чином? Чи залишиться відповідь правильною, якщо з першого речення умови вилучити одне-два слова?

4. Робота із зошитом, вивчення нового матеріалу
Зверніть увагу на дошку. Перед вами — малюнки, фігури яких поділено навпіл прямою. Якщо приставити дзеркало до прямої лінії, проведеної посередені кожної з цих фігур, то відображена у дзеркалі половинка доповнить її до цілої. Такі фігури називають симетричними (відносно прямої).

Вісь симетрії фігурипряма, при обертанні навколо якої на кут, не кратний повному куту 360°, фігура суміщається самf з собою.

На побутовому рівні розрізняють такі осі симетрії:

горизонтальні;

вертикальні;

діагональні.

Назвіть фігуру, яка має одну вісь симетрії.
Назвіть фігуру, яка має декілька осей симетрії.

5. Фізкультхвилинка
Світить сонце золоте.
Квітка поміж трав росте.
Бджілка весело кружляє,
З квіточки пилок збирає.
Бджілко, бджілко, постривай!
Меду нам смачного дай!


6. Інструктаж з ТБ
7. Формування навчального досвіду

Робота з комп'ютерною програмою «Скарбниця знань», 3 клас, зупинка «Задзеркалля», «Осі симетрії».

Вибрати 3 клас, клацнувши по скрині з відповідним написом,

а потім — пакет «Задзеркалля»

і тему «Осі симетрії».

Розглянути завдання № 1.

Обирати горизонтальну вісь симетрії — натиснути ліву кнопку миші на найвищій блакитній кнопці ліворуч , потім вибирати малюнок — натиснути ліву кнопку миші на ньому.

Далі аналогічно використати діагональні вісі .

Обрати тему «Побудова симетричних фігур».

Розглянути завдання № 1.

Якщо у завданні буде зроблено хибний крок, про це буде повідом­лення.

У цьому випадку потрібно знайти помилку й виправити її, після чого натиснути кнопку Готово й отримати таке повідом­лення:

Розглянути завдання № 3 з похилою віссю симетрії, що вимагатиме більше зусиль.

Після виконання роботи натиснути кнопку Готово й отримати таке повідомлення:

Виконати наступні завдання самостійно.

7. Фізкультхвилинка

Сядьте рівно, спинки прямо.
Подивились вліво-вправо,
Вгору-вниз, і знов по кругу.
І покліпай тепер другу.
Підняли угору руки,
Не було сьогодні муки.
Потягнулися щосили,
Опустили, потрусили.

8. Узагальнення і систематизація набутого навчаль­ного досвіду

Сьогодні ми з вами розв’язували логічні задачі різних типів різними способами. Тепер давайте переглянемо отримані результати.

Як повернутися до переліку завдань з осі симетрії?
— Натиснути кнопку .

Як закрити пакет «Задзеркалля»?
— Натиснути кнопку .

Як повернутися до вибору класу чи завершення роботи?
— Вибрати «Меню».

Як закрити програмне вікно?
— Натиснути на двері з надписом «Вихід».

Здійсніть ці дії.

9. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.

10. Домашнє завдання
Вирізати сніжинку з 6 осями симетрії.


Текст упорядкувала: Іваненко Світлана Павлівна, вчитель школи СНВК «Лілея» Дарницького району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 17.03.2014 по 04.04.2014.