Розробка уроку — практичної роботи

Тема: креслення геометричних фігур із повто­рю­ваними елементами у середовищі Code.org.

Мета: навчити запрограмовувати креслення геометричних фігур із повторю­ваними елементами в середовищі Code.org.

Після виконання роботи учень уміє:

Обладнання: ПК зі встановленою ОС і браузером, надійним під'єднанням до Інтернету, (дана) інструкція.

Структура уроку

  1. Організаціний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Пояснення нового матеріалу
  4. Інструктаж з ТБ.
  5. Вироблення практичних навичок.
  6. Підбиття підсумків уроку.
  7. Домашнє завдання.

Хід уроку

1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань

  1. Що таке алгоритм?
  2. Хто або що може бути виконавцем алгоритму?
  3. Як подають алгоритми?
  4. Які базові алгоритмічні структури ви знаєте?
  5. Що таке система вказівок виконавця?
  6. Що таке середовище виконання алгоритму?
  7. Що таке лінійна структура алгоритму?
  8. Що таке алгоритм з розгалуженням?
  9. Що таке алгоритм з повторенням?
  10. Як називають цикл, розташований у тілі іншого циклу?

3. Пояснення нового матеріалу
Code.org — це сервіс для навчання програмування здобувачів освіти будь-якого віку. Для відпрацювання навиків креслення геометричних фігур із повторюваними лементами оберемо вправу Програмуємо з Анною та Ельзою.

Ця вправа має 20 рівнів складності, в яких користувач створює візерунки з простих геометричних фігур (лінії, квадрата, паралелограма, кола), складаючи алгоритм з блоків перетягуванням їх з лівої частини вікна до правої. Для запуску програми на виконання потрібно клацнути мишею на кнопці з відповідним написом. Для регулювання швидкості виконання потрібно пересувати повзунок на шкалі у лівій частині вікна:

Зі зростанням рівня складності кількість типів блоків зростає — порівняйте малюнки вище і нижче, тобто вигляд веб-сторінки для рівнів 1 і 20.

4. Інструктаж з ТБ
5. Вироблення практичних навичок


На вибір учителя залежно від кількості навчальних годин і підготовленості учнів:

В останньому випадку для отримання демонстраційних розв'язань на окремому вкладенні браузера клацати мишею на зображенні візерунка. При цьому чи до, чи після створення візерунку обов'язково висловити алгоритм.







6. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.

7. Домашнє завдання
Скласти алгоритми, щоб отримати такі два зображення.




Текст упорядкувала Івасенко Лариса Іванівна, вчитель школи № 233 Оболонського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 11.12.2017 по 15.12.2017.