Тема: проектна діяльність.
Мета:навчальна: сформувати поняття проекту, етапів створення проекту, уявлення про ефективний розподіл праці під час виконання проекту в групах;
розвивальна: розвивати уважність, мовлення, пам’ять, логічність та критичність мислення, навички роботи з інформацією;
виховна: виховувати самостійність та відповідальність, охайність у роботі.
Обладнання: комп'ютери з встановленими ОС і офісним пакунком (наприклад, LibreOffice чи Microsoft Office), стійким доступом до Інтернету, (дана) інструкція.
Структура уроку
Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка виконання домашнього завдання, присутності і готовності учнів до уроку.
2. Актуалізація опорних знань
Відповісти на запитання:
3. Вивчення нового матеріалу
Проект (латиною projectus — кинутий уперед) — це скоординована діяльність людини або групи людей, спрямована на досягнення певного результату за певний час.
Мета проекту — це те, що бажають отримати в результаті його виконання.
Завдання проекту — це дії, які потрібно виконати для досягнення мети проекту.
Види діяльності, які роблять їх проектами, мають загальні властивості, які й відрізняють проекти від решти видів діяльності.
Назва проекту має найповніше відображати мету і завдання проекту.
За кількістю учасників проекту їх поділяють на: особистісні, парні та колективні,
за тривалістю проведення — на короткотривалі й довготривалі.
Захист навчального проекту має бути активним, у якому всі учасники навчальної групи вголос або письмово беруть участь в обговоренні проектів.
Вибір форми захисту визначає вчитель з урахуванням особливостей груп, стосунками, які склалися в них у процесі спільного навчання.
Можливі варіанти активного захисту проектів
«Заповнення листа побажань» — після захисту кожного проекту учасники обговорення пишуть побажання групі, яка виконала проект, — як позитивні, так і негативні. Лист побажань може бути як у паперовому, так і в електронному вигляді.
4. Інструктаж з ТБ
5. Вироблення практичних навичок
Учні класу об’єднуються у групи по 4-5 учні. Кожна група обирає назву проекту, розподіляє ролі й обсяг роботи (планування, пошук даних в Інтернеті, упорядкування даних, захист проекту).
Назви проектів
1-14: «Птахи (звірі, плазуни, земноводні, риби, рослини, водойми, корисні копалини, охорона природи, транспортна система, видатні люди, сім див природи, промисловість, сільське косподарство) нашого регіону».
15-17: «Іграшки (святковий одяг, господарство, житло) наших пращурів»».
Мета проектів: скласти міні-довідник — ілюстрований словесний опис в одному з таких форматів електронних документів: odt, docx чи html.
Потрібно повністю пройти хоча б перші 2 етапи — організаційний і підготовчий.
6. Підбиття підсумків
Виставлення оцінок.
7. Домашнє завдання
Доробити проект у групах, підготуватися до захисту проектів.
Текст упорядкувала Яворська Валентина Дмитрівна, вчителька інформатики спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням іноземних мов № 220 Голосіївського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 05.12.2016 по 09.12.2016.