Учень повинен уміти описувати або пояснювати основні поняття, вивчені у 5 класі.
Обладнання й матеріали: комп’ютер з встановленими ОС, текстовим процесором і графічним редактором, (дана) інструкція.
2. Інструктаж з ТБ
3. Повторення й закріплення вивченого
Дати означення або описати поняття, виділені нижче жирним шрифтом, і порівняти з очікуваним. Вказати, якої навчальної теми стосується це поняття. Якщо відповідь хибна, учень записує поняття на чернетці.
Правила безпеки в кабінеті інформатики
Файл — це упорядкована сукупність даних, що займає область носія інформації з унікальною назвою (області). До назви файлу можна додавати розширення, яке записують через крапку після назви.
Тека (каталог, директорія) — це файл, який містить дані про назви та розташування інших файлів у зрозумілій для операційної системи формі. З цими файлами операційна система може діяти як з виділеною множиною файлів, наприклад, копіювати, переміщувати, видаляти. Про ці файли кажуть, що вони належать до теки.
Коренева тека — це тека, що містить всі файли носія даних.
Файлова система — це схема запису інформації, розташованої на носії даних. Функціями файлової системи є забезпечення можливості зберігання файлів і доступу до них. З точки зору користувача, файлова система має ієрархічну структуру. Вершиною цієї структури є назва носія, на якому зберігають файли. Файлова система забезпечує можливість доступу до конкретного файлу незалежно від того, у якому місці носія його насправді записано, і дозволяє знайти вільне місце при створенні нового файлу.
Ярлик — це файл (розміром до 1 Кб), що містить лише посилання на об’єкт (програму, файл, теку, носій, принтер тощо).
Операції з файлами: створення, копіювання, переміщення, перейменування, видалення.
Комп’ютерна мережа — це сукупність комп’ютерів та інших пристроїв, сполучених каналами передавання даних.
Клієнт — це комп’ютер користувача, який здійснює запит.
Сервер — комп’ютер, що обробляє цей запит і відповідає на нього.
Централізована мережа — це мережа, в якій виділено один потужний комп’ютер — виділений сервер, що виконує основні функції з організації роботи мережі.
Децентралізована мережа — це мережа, у якій немає виділеного сервера, а будь-який комп’ютер може бути як сервером, так і клієнтом.
Мережне оточення — усі локальної мережі, до яких можна отримати доступ з комп'ютера.
Злочин — злодіяння, злий вчинок з точки зору тієї чи іншої системи цінностей, людини, групи людей, чи людства в цілому. Людину, яка чинить злочин, називають «злочинець».
Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті:
Заходи безпечної роботи у мережі:
Елементарні правила набору й форматування тексту:
гарнітуру із зарубками використовують для текстів зі складними математичними формулами та з метою надати вишуканості зовнішньому вигляду;
гарнітуру без зарубок використовують для спрощення алгоритму розпізнання літер і зосередження на змісті документу. Наприклад, в інструкціях, угодах;
моноширинним шрифтом подають коди програм;
прямим жирним написанням подають назви рубрик (частин, розділів);
курсивом роблять логічний наголос, у тому числі подають формулювання аксіом, теорем і зауважень у математичних текстах;
у математичних формулах курсивом записують сталі й змінні, а позначення функцій подають прямим написанням;
Текст — це послідовність символів.
Символ — найменша одиниця тексту, яка позначає літеру, цифру, знак пунктуації, арифметичну операцію чи спеціальний знак.
Слово — основна одиниця мови — це послідовність символів, відділена від інших пропуском або знаком пунктуації і пропуском.
Абзац — структурна одиниця тексту, що містить завершену думку. У середовищі LibreOffice Writer чи Microsoft Office абзац — це послідовність символів, розташованих між двома символами ознаки кінця абзацу. Цей символ вводять, натискаючи клавішу Enter.
Виділення окремого слова — подвійним клацанням на потрібному слові лівою кнопкою миші.
Виділення окремого абзацу — встановити вказівник миші на потрібний абзац і виконати потрійне клацання лівою кнопкою миші.
Виділення всього тексту:
або підвести вказівник миші на початок частини, натиснути ліву кнопку миші і, утримуючи кнопку, протягнути вказівник до кінця рядка, після чого відпустити кнопку;
або утримуюючи клавішу Shift лівою рукою, правою натискати на клавіші керуванням вказівником (клавіші зі стрілками) пройти шлях від початку до кінця частини і відпустити клавішу Shift.
Вказівка — це спонукальне речення, що вказує, яку дію потрібно виконати.
Алгоритм — це запис скінченої послідовності вказівок, виконання яких призводить до розв'язання певної задачі.
Виконавець (алгоритму) — це жива істота (людина або тварина) або автоматичний пристрій (робот, електронна обчислювальна машина тощо), спроможна діяти відповідно з алгоритмом.
Система вказівок виконавця — це множина (сукупність) всіх вказівок, які може виконувати даний виконавець.
Середовище виконання алгоритму — об'єкти, з якими працює виконавець у процесі виконання алгоритму.
Властивості алгоритму: дискретність, визначеність, виконуваність, скінченність, результативність, масовість, ефективність.
Структури алгоритмів — лінійна, розгалужена, з повторенням.
Цикл — різновид керівної конструкції мови програмування, призначеної для організації багаторазового виконання послідовності вказівок.
Tіло циклу — послідовність вказівок, призначена для багаторазового виконання.
Ітерація — одноразове виконання тіла циклу.
Умова виходу (завершення) циклу або умова продовження циклу залежно від того, як тлумачити її істинність — як ознаку необхідності завершення чи продовження циклу — висловлювання, що визначає, чи буде виконано наступну ітерацію, чи буде завершено цикл.
Лічильник ітерацій циклу (або просто лічильник циклу) — змінна, величина якої є номером поточної ітерації.
Проект — це скоординована діяльність людини або групи людей, спрямована на досягнення певного результату за певний час.
Основні етапи роботи у проекті
3. Інструктаж з ТБ
4. Самоаналіз
Створити текстовий документ, у якому описати:
Текст можна проілюструвати жартівливими світлинами або малюнками. Текст зберегти з назвою Ваше_прізвище у теку, вказану вчителем.
5. Підсумки уроку
Виставлення оцінок.
6. Домашнє завдання
Повторити ті розглянуті поняття, які учень не міг описати у класі (згідно із самоаналізом).
Текст упорядкувала Сайченко Інна Володимирівна, вчитель СШ № 7 Солом'янського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 14.11.2016 по 18.11.2016.