Тема: відтворення руху комп'ютерного об'єкта на площині з обминанням перешкод у середовищі Scratch.
Мета:
Після виконання практичної роботи учень
Обладнання: ПК з встановленою ОС і або зі встановленим середовищем Scratch, або з надійним під'єднанням до Інтернету для роботи з online-редактором.
Структура уроку
Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.
2. Актуалізація опорних знань
3. Інструктаж з ТБ
4. Вироблення практичних навичок
Завдання. Створити у середовищі Scratch проект, в якому комп’ютерний об’єкт рухається сценою у межах горизонтальної смуги −100 ≤ y ≤ 100 з середини лівого краю (y = 0) зліва направо до вертикальної синьої смуги, яка є датчиком зміни тла фону, з обминанням перешкод. Перешкоди у вигляді чориних смуг на кожному тлі розташовано по-різному:
Перемістити об'єкт у точку з координатами (−230; −10).
Встановити напрямок руху кулі 90° — зліва направо.
Постійно повторювати такі дії:
Поки − 100 < y повторювати такі дії:
Якщо є дотик до червоного кольору, припинити виконання програми.
Якщо є дотик до чорного кольору, то перемісти об'єкт на 2 кроки назад і на 5 кроків вниз, інакше:
Поки y < 100 повторювати такі дії:
Якщо є дотик до червоного кольору, припинити виконання програми.
Якщо є дотик до чорного кольору, то перемісти об'єкт на 2 кроки назад і на 5 кроків угору, інакше:
Вказівки до виконання
Завантажити середовище Scratch.
Видалити з проекту Спрайт 1 (рудого кота): викликати контекстне меню (клацнути правою кнопкою миші на об’єкті) і вибрати «вилучити».
Створити новий cпрайт: натиснути кнопку Намалювати новий об’єкт і в середовищі вбудованого графічного редактора налюєвати круг синього кольору діаметром 10 одиниць і натиснути кнопку Гаразд.
Завантажити тло для сцени:
Створити два скрипти для сцени.
Створити скрипт для створеного об’єкта — синього круга.
Запустити проект на виконання, натиснувши на зелений прапорець у правому верхньому куті програмного вікна, протестувати програму.
Записати проект у файл з назвою Ваше прізвище у теку, вказану вчителем.
Відповісти на запитання і порівняти з очікуваними
Що потрібно змінити у програмі, щоб оминати перешкоди на такому тлі?
Відступ об'єкта назад має перевищувати глибини перешкоди.
Яким чином знінюється тло сцени? Реакція сцени на сповіщення «1».
Яка частина алгоритму відповідає за те, щоб спрайт не виходив за межі сцени?
Текст упорядкув Віталій Володимирович Конончук, вчитель школи № 190 Деснянського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 14.11.2016 по 18.11.2016.