Тема: запрограмувати креслення геометричних фігур із повторюваними елементами
у навчальному середовищі виконання алгоритмів Scratch.
Мета: навчитися складати алгоритми з використання структури повторення і
виконувати створені алгоритми у навчальному середовищі програмування Scratch.
Після виконання роботи учень
знає:
Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.
2. Актуалізація опорних знань
3. Інструктаж з ТБ
4. Вироблення практичних навичок
Примітка. Після виконання кожного із завдань повідомляти вчителя підняттям руки.
Завдання 1 (давньогрецький орнамент «меандр»). Скласти програму для створення орнаменту з повторенням фігури 6 разів в два ряди.
Вказівки до виконання:
Скласти програму з 6-кратним повторенням тіла циклу для малювання нижньої складової орнаменту
з вказівками на початку програми: очищення сцени і переміщення у точку сцени (–200; –30). Перевірити правильність дії коду. У разі потреби змінити код.
Доповнити код вказівками, що малюють верхню складову
з відступом від нижньої на 5 кроків, почавши рух від кінця нижньої складової.
Перевірити правильність дії коду, натиснувши на зелений прапорець у правому верхньому куті вікна програми. У разі потреби порівняти з очікуваним і виправити код.
Завдання 2. Скласти програму для створення такого орнаменту.
Вказівки до виконання
Передбачити у програмі очищення сцени, вказівку переміщення у початкове положення — точку сцени (–180;0), повертання в напрямку догори.
Зобразити квадрат проведенням горизонтальних відрізків. У разі потреби порівняти з очікуваним.
Повторити створену послідовність 4 рази, вставивши потрібні вказівки переміщення й керування олівцем таким чином, щоб намалювати блок з 5 квадратів.
Доповнити скрипт зовнішнім циклом малювання блоку з 5 квадратів з 5-кратним повторенням у різних місцях.
Перевірити програму і отримати таку сцену:
У разі відхилення порівняти з очікуваним кодом і внести виправлення.
Зберегти проект у вказану вчителем теку.
5. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.
6. Домашнє завдання
Повторити матеріал, вивчений на уроці. Створити проект «6-кутна зірка».
Для охочих: запрограмувати креслення «Сніжинки Коха».
Поміркувати, яким чином можна запрограмувати наступні заміни відрізків ламаними з 4 відрізків однакової довжини.
Текст упорядкувала Стасевич Світлана Антонівна, вчитель СШ № 296 Дарницького району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації 2016-2017 н.р.