Розробка уроку
Тема: повторення й актуалізація вивченого в 6 класі.
Мета: повторити й актуалізувати знання учнів з курсу інформатики 6 класу.
Учень знає:
-
принципи функціонування електронної пошти;
-
наслідки розміщення персональних даних у соціальних мережах;
-
послідовность створення презентацій, вимог до їх оформлення;
-
типи задач, розв’язування яких вимагає використання алгоритмічних структур розгалуження та/або повторення.
Учень описує:
-
можливості використання електронної та традиційної пошти;
-
поняття події.
Форма проведення: урок-змаганння.
Обладнання: ПК з встановленою ОС, (дана) інструкція.
Структура уроку-
Організаційний момент.
-
Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
-
Узагальнення та систематизація знань.
-
Підбиття підсумків уроку.
-
Домашнє завдання.
Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.
2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Учні класу об'єднуються у три команди, обирають капітана, назву команди. Учитель знайомить учнів з особливостями уроку-змагання, з конкурсами, які проводитимуться, системою оцінювання результатів. Щоб отримати завдання, капітани команд на початку уроку надсилають листа на електронну пошту викладача, дотримуючись правил етикету електронного листування.
3. Узагальнення та систематизація знань (проведення гри)
1. Конкурс «Плутанка»
Є набір термінів та означень. Ваше завдання — встановити відповідність між терміном і означенням (поясненням). 10 балів та перемегу у конкурсі отримує команда, яка першою виконає завдання, 5 балів отримує друга (за часом виконання) команда, 1 бал — третя команда.
-
поштовий сервер;
-
поштовий клієнт;
-
електронна поштова скринька;
-
електронна пошта;
-
електронна адреса;
-
обліковий запис користувача (акаунт);
частина вільного дискового простору на сервері із певною назвою (адресою), де зберігають поштові реквізити користувачів глобальної мережі, надіслану й отриману інформацію;
комп'ютерна програма, встановлена на вузлових комп’ютерах мережі для передавання електронних повідомлень між комп’ютерами;
комп'ютерна програма для того, щоб створювати, відправляти, отримувати, зберігати й опрацьовувати повідомлення, отримані електронною поштою;
ідентифікатор електронної поштової скриньки, який записують у такому вигляді: назва користувача @ назва сервера;
сукупність даних, які забезпечують ідентифікацію користувача під час звернення до ресурсів сервера;
служба, призначена для пересилання (глобальною) мережею повідомлень.
Відповіді
2. Конкурс «Опитування»: за кожну правильну відповідь на запитання команда отримує 5 балів.
-
Назвіть три основні етапи створення презентації та коротко опишіть кожен з них.
-
Які є основні способи створення презентацій у середовищі LibreOffice Impress?
-
Яку вказівку меню обрати, аби створити порожню презентацію у середовищі LibreOffice Impress?
-
Яку вказівку меню обрати, аби створити презентацію на основі шаблону оформлення у середовищі LibreOffice Impress?
-
Яку вказівку меню обрати, аби створити презентацію з наявної презентації у середовищі LibreOffice Impress?
-
Який напис відповідає правилам оформлення презентацій?
Відповіді
3. Конкурс «Вкажи правильну послідовність»: за кожне правильне виконане завдання команда отримує 5 балів.
1. Вказати, яку із запропонованих послідовностей дій потрібно виконати, щоб з такого вигляду вікна програми LibreOffice Impress
отримати наступний вигляд вікна
Варіанти відповідей:-
Файл / Створити / Шаблони / Focus;
-
Слайд / Макет слайдів / Заголовок,4 блоки;
-
Вставка / Колонтитули.
Відповідь
2. Вказати, яку із запропонованих послідовностей дій потрібно виконати, щоб з попереднього вигляду вікна програми LibreOffice Impress отримати такий вигляд вікна.
Варіанти відповідей:-
Формат / Стилі / Новий стиль / Обличчя з посмішкою;
-
Слайд / Дизайн майстра слайдів / Обличчя з посмішкою;
-
Вставка / Фігура / Символ / Обличчя з посмішкою.
Відповідь
3. Як додати нотатку у середовищі LibreOffice Impress?
Варіанти відповідей:
-
Перегляд / Примітки;
-
Вставка / Нотатки;
-
Формат / Нотатки.
Відповідь
4. Конкурс «Знавці дизайну»: за кожну правильну відповідь на запитання команда отримує 5 балів.
Перерахуйте всі вимоги до створення та оформлення презентацій, які ви пам'ятаєте.
Приклади відповідей
5. Конкурс «Художник»: 10 балів та перемегу у конкурсі отримує команда, яка першою виконає завдання, 5 балів отримує друга команда, 1 бал — третя команда.
Вкажіть, як за допомогою середовища Scratch намалювати пелюстки квітки, кольори контурів якої змінювалися б під час кожного нового натискання зеленого прапорця. Нижче подано приклад такого малюнка.
Приклад розв'язання.
4. Підбиття підсумків уроку
Визначення команди-переможця.
5. Домашнє завдання
Надіслати на електронну пошту викладача листа, у якому висловити свої враження від уроку-змагання.
Текст упорядкувала Лук'яненко Ольга Володимирівна, вчитель гімназії «Троєщина» ІІ-ІІІ ступенів Деснянського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 12.09.2016 по 12.10.2016.