Розробка уроку — практичної роботи

Тема: використання текстового редактора хмарного сервісу.

Мета: набуття практичних навичок в роботі з текстовим редактором хмарного сервісу, умінь спільної роботи (у парі) з текстовим on-line редактором.

Обладнання: комп'ютери у глобальній мережі з встановаленими ОС і браузером, дана інструкція.

Структура уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Вивчення нового матеріалу.
  4. Інструктаж з ТБ.
  5. Вироблення практичних навичок.
  6. Підведення підсумків уроку.
  7. Домашнє завдання.

Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань

  1. Яка послідовність операцій під час опрацювання текстових документів?
  2. Які об'єкти може містити текстовий документ?
  3. Які властивості цих об'єктів ви знаєте?
  4. Що таке форматування абзаців (символів, малюнків)?

3. Вивчення нового матеріалу

Алгоритм створення текстового документу за допомогою сервісу Google Диск

  1. Зайти на сайт google.com чи gmail.com під своїм (попередньо створеним) обліковим записом.

  2. Натиснути на піктограму Додатки Google і вибрати Диск.

  3. Використати вказівку меню Створити / Google Документ.

  4. Змінити назву Документ без назви на змістовну (наприклад, Дива України).

Оформлення матеріалів статті у середовищі редактора сервісу Google Диск

  1. Ввеcти заголовок (наприклад, «Дива України»).
  2. Ввести підзаголовок (наприклад, «Заповідник «Кам'янець»).
  3. Ввести дані або скопіювати їх з джерела у глобальній мережі.
  4. Виділивши скопійовані дані, очистити (вилучити) наявне форматування тексту:
    • або натиснути клавіші Ctrl + \;
    • або використати вказівку меню Формат / Очистити форматування;


    • або натиснути кнопку Більше / Очистити форматування;


  5. Встановити властивості заголовку (тут і далі значення властивостей, виділені зеленим кольором, подано як обов'язкові вказівки до виконання домашнього завдання):
    • вирівнювання: за центром;
    • розмір шрифту: 16 пт;
    • накреслення: напівжирне;
    • колір: синій темний 2;
    • інтервал після: 6;
    Для останнього потрібно використати вказівку меню Формат / Міжрядковий інтервал / Спеціальний інтервал,


    ввести 6 у поле Інтервал між абзацами Після й натиснути Застосувати.



  6. Встановити властивості підзаголовку:
    • вирівнювання: за лівим краєм;
    • інтервал після: 4;
    • розмір шрифту: 14 пт;
    • накреслення: напівжирне;
    • колір: сірий темний 4.
  7. Встановити властивості основних абзаців:
    • вирівнювання: за шириною;
    • відступ першого рядка: 1 см;
    • розмір шрифту: 12 пт.
Питання на спостережливість
(під час роботи відповіді записувати до текстового файлу з назвою Ваше прізвище, який потрібно надіслати учитель після виконання роботи)
  1. Чи є потреба зберігати документ?
  2. Де з'являється повідомлення про збереження документа?
  3. Що відбувається при наведенні вказівника миші на текст повідомлення?

Надання спільного доступу до документу за вказаною електронною адресою

  1. Натиснути кнопку Спільний доступ (напис білим на блакитному) у верхньому правому куті вікна документа.

  2. Ввести електронну адресу (напарника по ДЗ чи учителя) користувача, вкажіть, що він може робити (відповідно Редагування чи Перегляд) та натисніть кнопку Готово.

Якщо все зробити правильно, то вгорі вікна з’явиться повідомлення: «Надано доступ одній особі».

Робота з документом, до якого надано доступ за електронною адресою

  1. Переглянувши власну електронну поштову скриньку, відкрити листа про надання доступу до документа.

  2. Перейти за посиланням до цього документа.

    Питання на спостережливість
    1. Яка тема листа про надання доступу?
    2. Який вигляд мав отриманий лист? Подати скріншотом.
    3. Перехід до документа здійнено натисканням кнопки (вказати назву), а можна було скористатися посиланням (вказати назву).
  3. При наданні права редагувати здійснити потрібні дії Наприклад, ввести дані або скопіювати їх з джерела у глобальній мережі. Наприклад, вставити у документ зображення з підписом. В останньому випадку форматувати малюнок, встановивши, наприклад, такі властивості:

    • обтікання текстом: зверху та знизу;
    • поле після та перед малюнком: 3.2 мм
    • вирівнювання: по центру

    Для цeнтрування потрібно:
    • виділити зображення;
    • утримуючи ліву кнопку миші, переміщати його по горизонталі;
    • коли з’явиться червона вертикальна лінія, відпустити ліву кнопку миші.
  4. Для кожного зображення бажано ввести підпис (для поданого вище прикладу: «Державний історичний музей-заповідник «Кам'янець-Подільська фортеця») і форматувати його, встановивши:
    • вирівнювання: за центром;
    • розмір шрифту: 11.

4. Інструктаж з ТБ
5. Вироблення практичних навичок

Працюючи у парах і користуючись сервісом Google Диск та пошуковими сервісами, створити текстовий документ про визначні місця Кам'янця-Подільського чи іншого міста України (за вибором учителя) у повній відповідності з поданим вище описом (у тому числі щодо форматування). Надати вчителю можливість коментувати цей документ.

6. Підведення підсумків уроку
Виставлення оцінок.

7. Домашнє завдання
Працюючи у парах і користуючись сервісом Google Диск та пошуковими сервісами, створити текстовий документ про Києво-Печерська Лавру чи інший історико-архітектурний комплекс (музей) України (за вибором учителя) у повній відповідності з поданим вище описом (у тому числі щодо форматування). Надати вчителю можливість коментувати цей документ.


Текст упорядкував Анісімов Юрій Борисович, вчитель інформатики школи № 94 Печерського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 24.10.2016 по 24.11.2016.