Тема: розв’язування задач засобами табличного процесора.
Мета: сформувати предметні компетенції щодо технологій опрацювання даних у табличній формі.
Учень повинен пояснювати призначення:
Учень повинен вміти:
Обладнання: комп’ютери IBM PC з встановленими ОС та LibrOffice, (дана) інструкція.
Структура уроку
Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.
2. Актуалізація опорних знань
Розглянувши зображення таблиці «Обчислення даних за чеком»,
зробити таке:
3. Інструктаж з ТБ
4. Формування навчального досвіду
У середовищі LibrOffice Calc завантажити файл-заготовку.
Вибрати аркуш хімія
Прочитати умову задачі: знайти відносну молекулярну масу сульфуру калію К₂S та масові частки елементів.
Заповнити поля таблиці Позначення елемента, Відносна атомна маса, Кількість атомів у молекулі, використовуючи дані задачі і таблиці Менделеєва.
Записати формулу розрахунку відносної молекулярної маси в комірку Відносна молекулярна маса (сума добутків відносних атомних мас і кількостей атомів у молекулі), яка буде правильною не лише для випадку сульфуру калію, коли:
Записати формулу розрахунку масової частки елементу в комірку D7, що відповідає такому запису
Скопіювати, використовуючи автозаповнення, формулу розрахунку масової частки елемента для решти елементів.
Вибрати аркуш фізика.
Прочитати умову задачі: з одного селища в інше, відстань між якими 30 км, вирушив велосипедист зі швидкістю 15 км/год. Проїхавши половину всього шляху, він наздогнав приятеля-пішохода і другу половину шляху йшов з ним пішки зі швидкістю 5 км/год, ведучи велосипед поруч. Знайдіть середню швидкість учня за весь час руху — відношення довжини всього шляху до часу, витраченого на його подолання:
де S1, S2, ..., Sn — довжини ділянок шляху, у нашому випадку по 15 км,
t1, t2, ..., tn — час на їх подолання, у нашому випадку 15/15 = 2 (год) і 15/5 = 3 (год).
Заповнити поля таблиці Вся відстань і Швидкість, Час (Велосипедом і Пішки) згідно з умовою.
Записати формули у поле Відстань (Велосипедом і Пішки) і Середня швидкість.
Вибрати аркуш математика.
Прочитати умову задачі. Довжину однієї сторони прямокутника a збільшили на m, b — довжину іншої — на m. Знайти площу й периметр початкового і зміненого прямокутників. Провести розрахунки при a, b, m, n: 5, 7, 4, 3.
Заповнити поля a, b, m, n числами 5, 7, 4, 3.
Заповнити поля S, P, S_, P_ формулами для обрахунку шуканих величин.
Зберегти файл з назвою Ваше прізвище у вказану вчителем теку.
Порівняти отримане з демонстраційним розв'язанням.
5. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.
6. Домашнє завдання
Склади задачу з географії, яку можна виконати за допомогою табличного процесора. Створити електронну таблицю для розв'язання цієї задачі.
Текст упорядкувала Яковлева Ірина Володимирівна, вчитель спеціалізованої школи № 115 Солом’янського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 03.10.2016 по 07.10.2016.