Тема: створення програм із розгалуженням і повторенням з використанням змінних у середовищі Scratch.
Мета:
Після виконання роботи учень:
Обладнання: ПК з встановленою ОС і середовищем Scratch 2.
Структура уроку
Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.
2. Актуалізація опорних знань
Описати:
3. Інструктаж з ТБ
4. Вироблення практичних навичок
Примітка. Після виконання кожного завдання повідомити вчителю підняттям рук.
Завдання 1. Створити проект «Стовпчаста діаграма п'яти найбільших річок України» з метою ілюстрації співвідношення між довжинами річок.
Вказівки до виконання
Завантажити середовище Scratch.
Створити такі об'єкти: Дніпро, Південний Буг, Дністер, Сіверський Донець, Десна, 981, 806, 705, 672, 591, 0, Довжина в км, Стовпчаста діаграма п'яти найбільших річок України, вертикальна і горизонтальна стрілки. Для цього натиснути кнопку Намалювати новий об'єкт і у вікні графічного редактора написати, наприклад, слово Дніпро. Потім натиснути кнопку Гаразд. Решту об'єктів зробити аналогічно та розмістити відповідним чином.
В категорії Величини вкладення Скрипти створити дві змінні:
натиснувши кнопку Створити змінну.
Скласти блоки команд з початковими умовами для Головного скрипта.
Призначити змінній k значення 120/981, де 120 — максимальна висота стовпчика, 981 — довжина найдовшої річки (Дніпро) у кілометрах.
Скласти блоки команд з оповіщеннями для роботи скриптів Коли я отримаю Дніпро, Коли я отримаю Південний Буг і т. д.
Створити Головний скрипт.
Скласти скрипт Коли я отримаю Дніпро, в якому після розрахунку умовної висоти стовпчика х за формулою х = k * 981 йде оповіщення для скрипта Коли я отримаю Стовпчик.
Скласти блоки команд з початковими умовами для скрипта Коли я отримаю Стовпчик.
Додати блоки команд, за допомогою яких Рудий кіт малює стовпчики заданої висоти.
Додати блоки команд, які переміщують Рудого кота на однакову відстань після малювання стовпчиків.
З'єднати блоки й отримати такий скрипт.
Скласти скрипти для решти річок з урахуванням довжин річок:
Скласти скрипт з ефектом появи тексту для об'єкта Дніпро. Решта скриптів для інших підписів річок відрізняються лише різною затримкою часу.
Отримати такий загальний вигляд проекту.
Перевірити правильність виконання виконання проекту.
Записати проект з назвою Ваше прізвище_1 у теку, вказану вчителем.
Завдання 2. Створити проект «Кругова діаграма площ п'яти океанів на Землі» з метою ілюстрації співвідношення між площами океанів.
Вказівки до виконання
Створити такі об'єкти:
Для цього натиснути кнопку Намалювати новий об'єкт і у вікні графічного редактора написати, наприклад, слова Тихий океан 46%. Потім натиснути кнопку Гаразд. Решту об'єктів зробити аналогічно та розмістити відповідним чином.
В категорії Величини вкладення Скрипти створити змінну k для розрахунку центрального кута, натиснувши кнопку Створити змінну.
Скласти Головний скрипт, в якому йде сповіщення для роботи скриптів: Коли я отримую Атлантичний океан, Коли я отримую Індійський океан і т. д.
Скласти блоки команд з початковими умовами для скрипта Коли я отримаю Атлантичний океан.
Призначити змінній k значення виразу 360/369,41 — кількість градусів у круговій діаграмі, яка припадає на 1 млн. км2, де 369,41 — сума площ всіх океанів у млн. км2.
Збільшити значення змінної k у 91,6 разів (площа Атлантичного океану у млн. км2).
Додати блок з вказівкою для оповіщення роботи скрипта Коли я отримую Сектор.
Озвучити дії.
Скласти скрипт Коли я отримаю Атлантичний океан.
Скласти блоки вказівок з початковими умовами для скрипта Коли я отримаю Сектор.
Додати блоки вказівок, за допомогою яких Рудий кіт малює сектор з відповідним центральним кутом.
Додати блоки команд, за допомогою яких Рудий кіт стає у центр круга (початкове положення).
З'єднати блоки й отримати скрипт Коли я отримаю Сектор.
Скласти скрипти для решти океанів, знаючи, що площі океанів (у млн. км2) такі:
Скласти скрипт з ефектом анімації тексту для об'єкта Атлантичний океан 25%. Решта скриптів для інших підписів океанів відрізняються лише різною затримкою часу та значенням ефекту кольору.
Отримати такий загальний вигляд проекту.
Перевірити правильність виконання виконання проекту.
Записати проект з назвою Ваше прізвище_2 у теку, вказану вчителем.
5. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.
6. Домашнє завдання
Побудувати кругову діаграму співвідношення площ материків.
Текст упорядкувала Костерна Лариса Володимирівна, вчитель середнього загальноосвітнього закладу I–III ступенів «СЗШ № 180» Дніпровського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 17.10.2017 по 20.10.2017.