Розробка уроку

Тема: створення ігрових проектів мовою PHP.

Мета: сформувати предметні компетенції щодо створення ігрових проектів.

Учень повинен вміти:

Обладнання: комп’ютери з встановленими ОС, браузером, текстовим редактором, середо­вищем програмування мовою PHP (наприклад, XAMPP), (дана) інструкція.

Структура уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань
  3. Вивченння нового матеріалу
  4. Інструктаж з ТБ
  5. Вироблення практичних навичок
  6. Підбиття підсумків уроку
  7. Домашнє завдання

Хід уроку

1. Організаційний момент

Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань

Хрестики-нулики — гра на ґратці розміром 3 × 3 для двох гравців. Гравці ходять по черзі: перший гравець ставить на вільне поле ґратки символ X (хрестик), другий гравець ставить на вільне поле ґратки символ O (нулик). Виграє той, хто першим розташує три відповідних знаки в горизонтальному, вертикальному чи діагональному ряду.

Ми створимо поле для цієї гри, використовуючи такі засоби мов PHP i HTML (залежно від рівня готовності учнів: прочитати, протлумачити код або подати код за його тлумаченням):

3. Вивченого нового матеріалу

Передавання значень при переході до іншого коду php можна здійснити за допомогою:

Останні два способи передавання даних продемонструємо такими прикладами.

Початково завантажений файлФайл, до якого буде
здійснено перехід
<?php
$d="Дані файлу a1.php";
Header("Location:a2.php?a1_a2=$d");
?>
<?php
echo $_GET['a1_a2'];
?>

<?php
session_start();
$d="Дані файлу b1.php";
$_SESSION['b1_b2']=$d;
Header("Location:b2.php");
?>
<?php
session_start();
echo $_SESSION['b1_b2'];
?>

Рядки адрес браузерів після завантаження файлів a2.php і b2.php будуть (з точністю до початку) такими:

В обох випадках буде виведено значення змінної $d з файлу, який буде завантажено спочатку: "Дані файлу *1.php".

4. Інструктаж з ТБ
5. Вироблення практичних навичок


Завдання 1 Створити код HTML, що відображає поле для гри "Хрестики-нулики" такого вигляду.

Порівняти з очікуваним.

Примітка. У поданому демонстраційному розв'язанні зміст переданих даних s (рядка довжини 11 символів) такий:

Радимо використати таку саму систему кодування даних при розв'язанні завдання 2.

Завдання 2 Створити два файли коду PHP:

Завантаження файлу 0.php (у середовищі програмування мовою PHP) має створити можливість гри для довільної послідовності коректних ходів.

Записати створені файли у вказану вчителем теку.

Завдання 3 Порівняти створене з очікуватим: коди 0, 1 і дію.

5. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.

6. Домашнє завдання
Модифікувати код для гри Баше.


Текст упорядкував Олександр Рудик.