Тема: створення комп’ютерної моделі процесу взаємопов’язаного функціонування двох чи більше об’єктів за допомогою мови JavaScript.
Мета: навчитися створювати комп’ютерну модель процесу взаємопов’язаного функціонування двох чи більше об’єктів за допомогою мови JavaScript, вдосконалювати вміння визначати зв'язки між об'єктами, представляти їх у нових взаємозв'язках; формувати обізнаність про можливості ПК як інструменту навчально-пізнавальної діяльності. Після виконання роботи учень:
Обладнання: ПК з встановленими ОС, текстовим редактороом і браузером.
Структура уроку
Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.
2. Актуалізація опорних знань
Розгалуження — це простий, але потужний інструмент створення нелінійних
алгоритмів. Для його запису використовують оператор такого вигляду:
if (умова) {оператор1;}
або
if (умова) {оператор1;} else {оператор2;}
При справдженні умови проглядач виконує оператор1. Для другої повної форми при хибності умови проглядач виконує оператор2.
Функція є способом зв'язати разом кілька вказівок в одне ціле для того, щоб зручним чином викликати їх з різних рядків коду. Загальний вигляд опису (означення) функції такий:
function назва ([параметр1] [,параметр2] [… , параметрN])
{ вказівки тіла функції
[return величина]
}
Правила передавання аргументів функції
Аргументи примітивних типів передають функції за величиною. Інакше кажучи, формальним аргументам надають величини фактичних аргументів на момент виклику. Якщо у тілі функції буде змінено величину аргумента, то ця зміна не стосується змінної, величину якої передано як аргумент.
Об'єкти (і вбудовані, і визначені користувачем) передають за посиланням. Інакше кажучи, всі зміни властивостей об'єкту у тілі функції виконують безпосередньо в самому об'єкті, а не в його локальній копії. Такі зміни зберігаються після повернення з тіла функції.
Math.floor(x) повертає результат округлення x до цілого числа.
Math.random() повертає випадкове число з проміжку [0; 1].
setInterval(назва функції, час у мілісекундах) періодично викликає функцію через рівні проміжки часу.
3. Інструктаж з ТБ
4. Вироблення практичних навичок
Завдання 1. Створити проект «Злипання кругів»: два круги однакового розміру радіусу з випадковими початковими координатами і швидкостями рухаються квадратним полем рівномірно і прямолінійно до дзеркального відбивання від його меж або до дотику один з одним, після якого відбувається злипання і перетворення двох кругів на один при маси, що пропорційна площі, й імпульсу руху.
Вказівки до виконання можна виробити, використавши конкурс ідей.
5. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.
6. Домашнє завдання
У разі потреби завершити роботу над програмою. Порівняти з демонстраційним розв'язанням.
Завдання 2. Ускладнити аналогічну програму, в якій використати більшу кількість кругів (бажано змінювану хоча б у коді). Запрограмувати зникнення з поля зору кнопки після натискання на неї.
Текст упорядкувала Власенко Юлія Миколаївна, вчитель школи І-ІІІ ступенів № 9 Оболонського району м. Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 22.10.2018 р. по 26.10.2018 р.