Встановити CodeBlocks, використавши менеджер програм.
Завантажити зі сторінки wxWidgets архів (Source Code) останньої або останньої стійкої версії — файл wxWidgets*.tar.bz2. Тут і далі зірочкою * позначено версію. Наприклад, 3.1.1.
У середовищі Терміналу перейти у теку із завантаженим архівом і розпакувати архів вказівкою Терміналу:
cd Завантаження
tar -xvf wxWidgets*.tar.bz2
Зайти у теку — результат розпакування архіву — вказівкою Терміналу:
cd wxWidgets*
Запустити конфігуратор для перевірки наявності всіх залежностей вказівкою Терміналу:
./configure
Запустити процес компіляції (збирання) програми вказівкою Терміналу:
make
і дочекатися припинення виведення повідомлень, серед яких не має бути повідомлення про помилку (error).
Завершити встановлення, використавши такі вказівки Терміналу:
sudo apt-get install checkinstall
sudo checkinstall
і погодившись на всі запити, тобто ввівши "у" або натиснувши клавіші Enter.
Скомпілювати приклади (є опис англійською), розташовані у теці samples всередині теки wxWidgets* — результату розпакування архіву сирцевого коду wxWidgets*.tar.bz2,
використавши такі вказівки Терміналу:
cd samples
make
Пересвідчитися у дієздатності програм-прикладів (хоча б деяких), запустивши на виконання виконувані файли, створені всередині тек access, animate, … , xti, розташованих всередині теки samples. Наприклад, calendar має виводити обрані дати (крім першої, вибраною самою програмою).
Пересвідчитися у можливості компілювання програм-прикладів окремo, виконавши всередені відповідної теки таку вказівку Терміналу:
g++ -g назва_коду.cpp $(wx-config --cxxflags --libs) -o назва_виконуваного_файлу
Наприклад, для теки calendar ця вказівка може мати такий вигляд:
g++ -g calendar.cpp $(wx-config --cxxflags --libs) -o tobedone
Примітка. Назва теки збігається з назвою коду — назвою файлу програми-прикладу, який містить ця тека. Переміщення теки, що містить програму-приклад, з wxWidgets*/samples, може призвести до помилки компіляції. Станом на червень 2018 року немає конфігураційних файлів проектів CodeBlocks для програм-прикладів.
Ознайомлення з кодами програм-прикладів потрібно вважати лише першим кроком знайомства з можливостями WxWidget. Наступний крок може бути таким:
g++ -g назва_коду.cpp $(wx-config --cxxflags --libs) -o назва_виконуваного_файлу
Опис створення проекту WxWidjets збігається до пункту 11 з описом при ОС Windows — вказання параметрів конфігурації wxWidgets — виглядом вікна діалогу.
Власне створення проекту почнеться з такого вигляду вікна CodeBlocks.
Скопіювати теку з прикладом (для поданих далі ілюстрацій calendar) у зручне для роботи місце.
У середовищі CodeBlocks cтворити порожній проект з такою самою назвою, що має скопійована тека:
використати вказівку меню File / New / Project…;
вибрати wxWidgets project і натиснути кнопку Go;
вибрати wxWidgets 3.0x і натиснути кнопку Next;
ввести назву проекту, вказати розташування скопійованої теки і натиснути кнопку Next;
при бажанні ввести автора, адреси його електронної пошти та сайту і натиснути кнопку Next;
обрати Create "Release" configuration і натиснути кнопку Next;
Використати вказівку меню Project / Add files… ,
вказати усі наявні у теці файли з розширенням cpp i h (у даному випадку лише calendar.cpp),
і натиснути кнопку Відкрити.
Підтвердити вибір цілей, натиснувши кнопку Гаразд.
Скопіювати файл sample.xpm з теки wxWidgets*/samples у теку проекту (для поданої ілюстрації calendar).
Такий файл, але для іншого зображення, можна створити і самостійно у середовищі редактора растрової графіки. У цьому випадку, можливо, доведеться (у середовищі текстового редактора) виправити його другий рядок, щоб він набув такого вигляду:
static const char *const sample_xpm[] = {
У середовищі CodeBlocks відкрити всі приєднані файли, знайти рядок:
#include "../sample.xpm"
і видалити з нього дві крапки, тобто надати йому такого вигляду:
#include "sample.xpm"
(для файла calendar.cpp це 60-ий рядок). Інакше кажучи, врахувати розташування файлу sample.xpm не безпосередньо зовні теки проекту, як надано архівом wxWidgets, а в теці проекту.
Наступні дії виконати лише при роботі з ОС Windows:
клацнути правою кнопкою миші на проекті;
в контексному меню вибрати Build option;
перейти на вкладення Linker settings;
натиснути кнопку Edit і у вікні діалогу Edit library
натиснути кнопку з трикрапкою і вказати розташування бібліотеки libwxmsw31u.a, після чого натиснути кнопку Гаразд;
у вікні діалогу Project build options натиснути кнопку Гаразд.
При бажанні змінити у рядках коду з відступом:
// Create the main application window MyFrame *frame = new MyFrame( wxT("Calendar wxWidgets sample"), wxPoint(50, 50), wxSize(450, 340));
заголовок вікна wxT, верхній лівий кут вікна wxPoint і розміри вікна wxSize у пікселях.
Скомпілювати програму і запустити її на виконання.
Примітка. У червні 2023 року упорядник тексту помітив, що описані вище дії, коректні для wxWidgets версій 3.0.* і 3.1.* (мова про назви пакунків, завантажених з сайту розробників), призводить до помилок для версії 3.2.2.1 навіть при вказанні попередніх версій при створенні проєкту при роботі з ОС Linux Mint. Більше того, проєкти, створені при встановлених версіях wxWidgets 3.0.* і 3.1.*, виявляються непрацездатними при встановленій версії 3.2.2.1. Було вирішено використати wxWidgets-3.0.5 при створенні нових розробок уроків.
Текст упорядкував Олександр Рудик.