Тема: рух об’єктів: використання таймера, рух, моделювання гри мовою PHP та JavaScript.
Мета:
Обладнання: комп'ютери зі встановлено ОС та можливість повноцінного використання мови програмування PHP. Наприклад,
MS Windows +
Denwer.
Структура уроку
Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності й готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.
2. Актуалізація опорних знань
Дати відповіді на запитання і порівняти з очікуваними відповідями.
Що таке РНР?
PHP — мова програмування, створена для породження HTML-сторінок з боку веб-сервера.
Як позначають початок та кінець виконання програми РНР?
<?php — початок програми,
?> — кінець програми.
Як у РНР позначають назви змінних?
Назви змінних у PHP починаються зі знаку $, можуть містити літери латиниці, цифри, а також літери кирилиці, хоча кирилицю радять використовувати дуже обережно.
Що таке підпрограма?
Підпрограма — це спеціальним чином оформлена частина програми, до якого можна звернутися з будь-якого іншого місця всередині програми.
Як записують цикл мовою РНР?
while (логічний вираз) вказівка; do {вказівки циклу} while (логічний вираз); for (вказівки_початку; умова_циклу; вказівки_кінця_ітерації) {вказівки циклу}
Як записують умовний оператор мовою РНР?
if (логічний вираз) вказівка; if (логічний вираз) вказівка1 else вказівка2; switch(вираз) { case значення1: вказівка1; [break;] case значення2: вказівка2; [break;] ... case значенняК: вказівкаK; [break;] [default: вказівка_загальна; [break]] }
Як описуються масиви мовою PHP?
array()
Яка функція перевіряє наявність змінної?
empty()
Яка вказівка забезпечує виведення даних?
echo
Що таке JavaScript?
JavaScript (JS) — об'єктно-орієнтована мова програмування, яку найчастіше використовують для створення сценаріїв веб-сторінок. Це надає можливість на стороні клієнта взаємодіяти з користувачем,
керувати браузером, обмінюватися даними з сервером, змінювати структуру та зовнішній вигляд веб-сторінки.
Що таке CSS?
Каскадні таблиці стилів (англійською Cascading Style Sheets або скорочено CSS) — спеціальна мова для опису вигляду сторінок, написаних мовами розмітки даних.
3. Викладення нового матеріалу
function func() { alert( 'Привіт' ); } setTimeout(func, 1000);
SetInterval(функція, час у мілісекундах) — періодичний виклик функції через певний проміжок часу і до виконання вказівки на припинення.
Приклади використання мови JavaScript:
D = parseFloat(document.getElementById('Degree').value)
— надання змінній D значення з поля введення Degree;
document.getElementById('bird').style.display = 'block'
— виведення об'єкта bird у динамічно створювану сторінку;
document.getElementById('bird').style.display = 'none'
— знищення об'єкта bird у динамічно створюваній сторінці.
4. Інструктаж з ТБ
5. Вироблення практичних навичок
Завдання. Створити комп'ютерну програму мовою PHP для гри «Балістика». Мета гри: для даних розміру поля й початкової швидкості підібрати кут запуску ядра для ураження цілі.
Вважати, що рух тіла є рівномірним по горизонталі і зі сталим прискоренням по вертикалі при нехтуванні опором повітря. Інакше кажучи, вважати, що координати (x; y) центра ядра залежать від часу t таким чином:
x = x0 + v0xt,
y = y0 + v0yt + gt 2/2.
Тут:
— див., наприклад, матеріал практичної роботи з фізики.
При виконанні завдання використати конкурс ідей і порівнювати з демонстраційним розв'язанням (для перегляду здійснювати перехід за гіперпосиланням).
Вказівки до виконання
Налаштувати середовище програмування:
cтворити теку у вказаному вчителем місці (наприклад, Z:\WebServer\home\balist.com.ua);
у створеній теці створити файл index.php;
У середовищі текстового редактора відкрити index.php і зберегти його з кодуванням UTF-8;
у разі використання Denwer запустити на виконання файл Restart.exe з вказаного вчителем теки (наприклад Z:\WebServer\denwer) з метою оновлення списку сайтів (Denwer).
Створити:
код1 породження ігрового поля;
код2 javascript розрахунку траекторії ядра, передбачивши елементи керування (встановлення початкового кута нахилу траекторії до лінії горизонту та кнопки початку гри). Код вставити наприкінці контейнера head коду1;
код3 опису елементи керування для встановлення початкового кута нахилу траекторії до лінії горизонту та кнопки початку. Код який вставити наприкінці контейнера body коду1;
доповнити створений код (кроки 4, 5 і 6 в остаточному тексті) таким:
розрахунком траекторії;
знаходження координат і зображенням вершини параболи, що є траекторією ядра;
зображення мішені.
Перевірити роботу програми. Порівняти з роботою демонстраційного розв'язання. У разі потреби внести зміни до програми.
6. Звіт учнів про роботу й обґрунтування отриманих результатів
7. Підведення підсумків уроку
Обговорення з учнями проблем, які виникли під час виконання завдання. Відповіді на запитання учнів. Виставлення оцінок.
8. Домашнє завдання
Проаналізувати коди розв'язання, повторити матеріал про використані теги і функції PHP. Додати код програми для розрахунку початкової швидкості, достатньої для ураження цілі для даної ширини ігрового поля.
Текст упорядкувала Горнікова Інна Юріївна, вчитель cпеціалізованої школи № 304 з поглибленим вивченням інформаційних технологій Святошинського району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 13.11.2017 по 17.11.2017 р.