Розробка уроку

Тема: cистеми електронного урядування.

Мета: Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація, браузер, офісні програми, дана інструкція.

Структура уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Вивчення нового матеріалу.
  4. Інструктаж з ТБ.
  5. Засвоєння нових знань, формування вмінь.
  6. Підбиття підсумків уроку.
  7. Домашнє завдання.

Хід уроку

1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань

  1. Що таке інформаційна система?
  2. Що таке сервіси Веб 2.0?

3. Вивчення нового матеріалу

Цифрові технології є невід'ємною складовою функціонування сучасного суспільства. Від них залежить не лише розвиток науки і техніки, а й демократії. У свою чергу, однією з необхідних передумов сталого демократичного розвитку є прозора та відкрита влада, яка спроможна:

Одним з інструментів відкритості влади є електронне урядування, що забезпечує:

Електронне урядуванняформа організації управління й адміністрування, яка за рахунок широкого застосування новітніх цифрових технологій забезпечує якісно новий рівень відкритої взаємодії держави та суспільства, надання повного комплексу публічних послуг для всіх категорій громадян, інституцій і підприємств.

Електронне урядування розглядають як одну з базових технологій інформаційного суспільства разом з такими технологіями, як електроннi:

або як один з етапів впровадження цифрових технологій у державне управління (комп'ютеризація — інформатизація — електронне урядування), як відповідну організаційно-технічна систему.

Основні цілі електронного урядування: Основні принципи е-урядування:

В Україні прийнято закони, які забезпечують виконання перелічених завдань і дотримання відповідних принципів, затверджено «Цифровий порядок денний» – 2020.

Пріоритетні напрями е-урядування:

В Україні створені й діють такі онлайн-системи електронного урядування:
Електронні петиції до Президента України
Єдиний портал державних послуг Дія
Електронна система публічних закупівель
Єдиний державний реєстр декларацій
Центр громадянських свобод
Інформаційна система управління освітою
Електронний кабінет платника податків

Cектори взаємодій в електронному урядуванні:

Основні напрями роботи сектора G2C (між органами державного управління та громадянами): Діяльність, спрямована на втілення цих напрямів, здійснюється на таких рівнях:

Забезпечує достовірність даних в електронному урядуванні цифровий підпис.

Електронний цифровий підписце дані в електронній формі, отримані за результатами криптографічного перетворення, які додаються до інших даних або документів і забезпечують їх цілісність та ідентифікацію автора.

Електронний цифровий підпис (далi ЕЦП) за правовим статусом прирівняно до власноручного підпису або печатки. За допомогою ЕЦП можна підписувати документи, користуватися електронними послугами, реєструватися на державних порталах тощо. Документи, підписані за допомогою ЕЦП, мають таку саму юридичну силу, як і звичайні — див. Закон України «Про електронний цифровий підпис».

4. Інструктаж з ТБ
5. Засвоєння нових знань, формування вмінь


Завдання 1. Дослідити сайти:

за такою схемою.
  1. Проаналізувати структуру сайта й оцінити зручність навігації, повноту його інформаційного наповнення;

  2. Отримати і проаналізувати перелік електронних послуг і дозвільних документів, які можна отримати за допомогою сайта;

  3. сформулювати й обґрунтувати пропозиції щодо вдосконалення роботи органів влади центрального та місцевого рівнів з надання адміністративних послуг в електронній формі.

6. Підбиття підсумків уроку.

  1. У чому особливість електронного урядування в порівнянні з традиційною системою державного управління?
  2. Як організовують взаємодію між владою, бізнесом і громадянським суспільством при е-урядуванні?
  3. Які засоби ідентифікації застосовують при наданні електронних адміні­стра­тивних послуг?

7. Домашнє завдання
Повторити матеріал, вивчений на уроці.


Текст упорядкув Туровський В'ячеслав Володимирович, вчитель школи І-ІІІ ступенів № 168 Оболонсьокого району міста Києва, під час виконання випускної роботи на курсах підвищення кваліфікації з 29.10.2018р. по 02.11.2018р.