Обладнання: комп'ютери зі встановленими ОС та середовищем програмування мовою C#, або стійким сполученням з Інтернетом для використання online-інтепретаторів, (дана) інструкція.
Структура уроку
простота у реалізації;
ефективний (зазвичай) на коротких масивах;
ефективний при частково упорядкованих даних з продуктивністю O(n + d). Тут n — кількість елементів, d — кількість пар порушень порядку (інверсій);
на практиці ефективніший за більшість інших квадратичних алгоритмів O(n2), як вибором або бульбашкою.
Ідея апгоритму. Розглядаючи всі індекси елементів списку у порядку зростання, порівнюємо значення елемента списку з елементами списку, що мають менші індекси і вже упорядковані за зростанням. При виявленні більших значень елементи зсуваються у списку (у сторону збільшення індексу на 1), а на останнє звільнене місце вставляємо значення вибраного елемента — див. ілюстрацію, запозичену зі сторінки Вікіпедії:
Наприклад, більшість людей при упорядкуванні колоди гральних карт використовують метод, схожий на алгоритм сортування включенням.
Примітка. Метод вибору чергового елементу з початкового списку може бути довільним при формуванні нового масиву.
Програмна реалізація мовою C# має такий вигляд при виведенні значень елементів масиву після кожного включення.
4. Інструктаж з ТБ
5. Закріплення вивченого матеріалу
6. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.
7. Домашнє завдання
Вивчити матеріал уроку. Програмно реалізувати алгоритм включення для упорядкування рядків тексту, записаних латиницею у файлі по одному у рядку. Поміркувати, наскільки правильно працюватиме алгоритм при роботі з українськими літерами.
Текст упорядкувала Юдіна Марина Анатоліївна вчитель школи № 277 Деснянського району міста Києва, на курсах підвищення кваліфікації з 10.12.2018 по 14.12.2018.