Рудик Олександр Борисович
Організаційна підготовка до олімпіади з інформаційних технологій

(матеріали міської конференції вчителів інформатики міста Києва 29 серпня 2012 року)

У кожній школі на дошці оголошень потрібно вивісити таке повідомлення:

Для успішної участі в олімпіаді з інформатики або з інформаційних технологій (номінації: офісні технології, веб-дизайн, комп'ютерна графіка, комп'ютерна анімація) Вам потрібно ознайомитися з матеріалами сайтів відповідно http://kievoi.narod.ru та http://kievoit.narod.ru.

Перш за все потрібно прочитати й зрозуміти Порядок проведення ІІІ етапу олімпіади:

чинних Умов проведення І, II та III етапів учнівських олімпіад у місті Києві. З цим документом можна ознайомитися на згаданих сайтах.

Особливу увагу потрібно приділити тому, в якому вигляді і в якій теці жорсткого диску потрібно залишати свою роботу. Недотримання технічних умов може призвести до дискваліфікації, бо організаційнгий комітет не зможе знайти роботу.

Згадані Порядки проведення містять також переліки програмного забезпечення.

Усім учасникам олімпіади з інформатики радимо взяти участь в Інтернет-олімпіаді з інформатики, перемога у якій дає право на участь у IV етапі олімпіади з інформатики незалежно від участі у ІІІ етапі олімпіади чи результатів відбірково-тренувальних зборів. Реєстрація учасників, умови завдань і результати перевірки див. на сайтті http://www.olymp.vinnica.ua.


Радимо пересвідчитися, що учні ознайомилися з Порядком проведення і зрозуміли його зміст.

Таку саму перевірку потрібно зробити безпосередньо перед ІІІ етапом. І зробити це має або керівник команд, або методист РНМЦ. На жаль, у Києві не чути про проведення районами відбірково-тренувальних зборів до ІІІ етапу, хоча в інших регіонах України таке трапляється.

Щонайменше половина учасників олімпіади з інформаційних технологій 2012 року не ознайомилися своєчасно з Порядком проведення. Тому безпосередньо на олімпіаді вони витратили від 5 до 20 хвилин свого часу на з'ясування суто організаційних питань. Не завжди вони могли зробити все самостійно. Тому доводилося чекати на допомогу з боку організаційного комітету. Крім втрати часу це призводило до зайвих переживань і могло вплинути на якість роботи.

У 2012 році жодному з учнів не було відмовлено у праві взяти участь у ІІІ етапі олімпіади. При цьому:

Починаючи з 2013 року заявким від районів будуть приймати лише при повній відповідності до чинного Порядку проведення: максимальна норма представництва від району складає 7 + кількість переможців минулого року від району.

Розглянемо можливі нововведення для кожної номінації.

Остаточний вигляд олімпіади з офісних технологій у номінації «офісні технології» ще не визначено. Заступник голови журі IV етапу олімпіади у 2012 році Морзе Наталія Вікторівна запевнила, що порядок проведення IV етапу цієї олімпіади найближчим часом зазнає певних змін. Як тільки-но якісь рішення буде оголошено з боку МОН, ІІТЗО чи організаційного комітету, їх одразу буде опубліковано на сайті http://kievoit.narod.ru за посиланням: «Інформація щодо номінацій: офісні технології».

До Вашої уваги пропонуємо «Рекомендації щодо підготовки й проведення ІІІ етапу олімпіади з інформаційних технологій у номінації «веб-дизайн». Статус цієї публікації такий: після обговорення на міській конференції вчителів інформатики міста Києва 29 серпня 2012 року рекомендації (можливо, змінені) стануть офіційними настановами для роботи журі ІІІ етапу у 2012–2013 навчальному році. Фактично вони замінять пункт 6.3.7. Критерії оцінювання чинних Умов проведення І, II та III етапів учнівських олімпіад у місті Києві. Насправді, таким чином не порушено жодного нормативного акту. Пункт 6.3.10 згаданих Умов передбачає право авторів завдання змінювати перелік критеріїв і розподіл балів, вказані у пункті балів 6.3.7 Умов, з повідомленням учасників до олімпіади про зміни до виконання ними роботи.

Навряд чи можна детальніше викласти наявні критерії оцінювання. Хоча у майбутньому можна перебачити в умові виконання сценаріїв Javascript, запланованих і описаних в умові комісією зі складання завдань, або замовлення на конкретну структуру сайту, що імітує вимоги замовника сайту. Якщо не розглядати пропозиції перерозподілу балів між критеріями, єдине, що зараз може бути предметом обговорення, є тривалість виконання завдання для різних класів. Як альтернативу можна запрпонувати таке:

Примітка. Жоден з учасників конференції не запропонував поставити цю пропозицію на голосування.

Можливо, зменшуючи кількість годин роботи, ми дещо погіршимо якість окремих робіт. Але ця альтернатива краще відповідає віковим особливостям дітей працювати безперервно.

Для номінації «комп'ютерна графіка» на сайті http://kievoit.narod.ru за посиланням: «Інформація щодо номінацій: «комп'ютерна графіка» можливо буде опубліковано опис жанрів. Наразі пропоную Вашій увазі посилання на російськомовні джерела, люб'язно надіслані Катериною Обрізан:

Прохання не сприймати наповнення за ностальгію, рекламу чи вичерпний виклад питання. Дотримання правил жанру у поєднанні з майстерністю допоможуть учням посісти вище місце. Недотримання вимог щодо жанру може призвести до дискваліфікації роботи учасника.

Предметом обговорення учасниками конференції може стати питання: чи доцільно для номінацій «комп'ютерна графіка» і «комп'ютерна анімація» завдання ІІІ етапу олімпіади повністю публікувати на http://kievoit.narod.ru щонайменше за 2 тижні до виконання робіт? Арґумент «за»: піднімемо якість робіт. Арґументи «проти»:

Під час проведення ІІІ етапу усі перелічені документи буде розташовано у теці D:/Olimp/Doc ПК учасника. Але їхній зміст потрібно довести до відома учасників олімпіади задовго до виконання завдання. Незважаючи на стислість викладу й чіткість формулювань, згадані документи розраховано на тривале і вдумливе ознайомлення у спокійній обстановці. Відкладати ознайомлення з ними на день проведення олімпіади і зменшувати час виконання завдання — нерозумно.