Розробки уроків з інформатики
для вивчення програмування з використанням мов програмування
C++, C#, Java, Javascript, Pascal, PHP, Python, Rubу згідно з програмою
«Інформатика, 5–9 класи загальноосвітніх навчальних закладів
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)», затвердженої
наказом Міністерства освіти і науки України від 02.02.2016 № 73
Бордовим кольором позначено питання, долучені з програми поглибленого вивчення інформатики у 10-11 класах.
Порядок переліку питань продиктовано логікою викладу та порядком наростання складності навчального матеріалу й очікуваних умінь і навичок. Він відрізняється від порядку вивчення згідно з чинними навчальними програмами. Того порядку, який подано у переліку випускних робіт слухачів курсів підвищення кваліфікації.
Розподілу часу не подано, бо один і той самий матеріал можна подати одним (перевернутим) уроком або трьома залежно від рівня підготовленості учнів.
Є розробки уроків з інформатики, які мають передувати вивченню мов програмування.
Модуль 1. Призначення й основні поняття мови програмування-
Мови програмування і середовища програмування мовами
C++ з Codeblocks та терміналом,
C#,
Java з Eclipse,
Javascript,
Pascal з Lazarus,
PHP,
Python,
Rubу — ознайомлення без обов'язкового запам'ятовування для створення загального уявлення про можливості мови і того, як потрібно висловлювати алгоритми для легкого перекладу їх мовою програмування
-
Створення програм з розгалуженням і повторенням з використанням змінних мовами
C++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Створення інформаційних моделей та їх застосування до розв’язування задач мовами
С++,
С#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Створення ігрових проектів мовами
С++,
С#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Ruby
-
Практична робота: створення програм розрахунку числового значення за заданою формулою, знаходження кореня рівняння мовами
С++,
С#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Створення й використання бібліотек (модулів) мовами
C++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу.
Застосовання методу функціональної декомпозиції
-
Сучасні мови програмування
-
Правила написання читабельного коду. Коментарі у тексті програми
Модуль 2. Опрацювання структурованих величин-
Опрацювання табличних величин мовами
С++,
С#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Ruby
-
Упорядкування включенням мовами
C++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Ruby
-
Упорядкування злиттям мовами
C++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Способи втілення структур даних. Застосування на практиці різних структур даних. Відмінність між формальними і фактичними параметрами. Поняття масиву, списку, словника, стеку, черги, хеш-таблиці мовами
C++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Бінарний пошук, тернарний пошук, пошук з поверненням мовами
C++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Опрацювання рядків мовами
C++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Способи представлення графів. Пошук у ширину та глибину мовами
C++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Визначення найкоротшого шляху в графі, алгоритми Дейкстри і Флойда-Уоршелла мовами
C++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Динамічне програмування і жадібні алгоритми мовами
C++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Базові поняття обчислювальної геометрії. Векторний добуток; напрямок повороту; визначення площі многокутника; побудова опуклої оболонки мовами
C++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Створення програмного проекту простої бази даних «Учні» з даними про прізвище, ім’я, вік та успішність; забезпечити виведення даних про учнів за зазначеними критеріями мовами
С++ з SQL,
C# з SQLite,
Java з SQL,
Javascript,
Pascal,
PHP з SQL,
Python з SQL,
Rubу з SQL,
SQL
Модуль 3. Елементи подійно та об'єктно орієнтованого програмування-
Поняття об’єкта, його властивостей і методів у мовах
С++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Ruby
-
Елементи мови для подійноорієнтованого програмування у
С++,
С#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Ruby
-
Введення і виведення даних. Вікна повідомлень, їх використання. Передавання значень між вікном повідомлення і змінними мовами
С++,
С#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Ruby
-
Поняття елемента керування. Події, пов’язані з елементами управління, обробники цих подій у мовах
С++,
С#,
Java
Javascript,
Pascal
PHP,
Python,
Rubу
-
Cтворення програмного проекту побудови графіку функції (лінійної, квадратичної, раціональної) з використанням мов
C++,
C#,
Java (Graphics або JavaFX),
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Втілення алгоритму гри «Сапер» з визначенням для кожного елемента таблиці кількості сусідніх елементів з мінами мовами
Object Pascal,
C++,
C#,
Java,
Javascript,
PHP,
Python,
Rubу
-
Створення моделей рівномірного прямолінійного руху об’єкта, руху об’єкта на площині з перешкодами та з вибором шляху мовами
C++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Створення комп’ютерної моделі процесу взаємопов’язаного функціонування двох чи більше об’єктів мовами
С++ (Qt або wxWidgets),
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Створення нескладної комп’ютерної гри з використанням змінних величин мовами
C++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP,
Python,
Rubу
-
Рух об’єктів, використання таймера, рух, моделювання гри мовами
C++,
C#,
Java,
Javascript,
Pascal,
PHP (a, b),
Python,
Rubу
-
Cтворення комп’ютерної гри з двома об’єктами, управління одним з яких здійснює людина, а управління іншими здійснюється автоматично за допомогою комп’ютера мовами:
Pascal,
С++,
С#,
Java,
Javascript,
PHP,
Python,
Rubу
-
Cтворення програмного проекту унаочнення фізичного процесу дифузії двох газів: математична модель і втілення мовами
Javascript
Rubу — вилучено з програми