Сірим кольором подано назви робіт, оформлені у 2012 році, але які повністю відповідають змісту нової програми.
5 клас
Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси (4 год)- Інформація та повідомлення, інформаційні процеси
Основи роботи з комп’ютером (10 год) - Апаратне забезпечення
- Об'єкти та їхні властивості
- Практична робота: робота з вікнами та їх об'єктами
- Практична робота: робота з клавіатурним тренажером:
- у звичайних умовах;
- в умовах навчання дітей з вадами зору
Графічний редактор (9 год) - Графічний редактор і його середовище
- Практична робота: опрацювання зображень, створених раніше
- Практична робота: cтворення графічних зображень за поданим планом
Редактор презентацій (9 год) - Редактор презентацій та його середовище
- Створення презентації
- Практична робота: cтворення презентації, зокрема фотоальбому
- Практична робота: cтворення презентації на основі шаблону за поданим планом
6 клас
Алгоритми та виконавці (7 год)- Об'єкти та їхні властивості (використати без опису графічного інтерфейсу й файлової структури)
- Алгоритми та виконавці
- Практична робота: складання алгоритмів для виконавців у словесній формі і у графічному вигляді. Виконання алгоритмів
- Середовище Scratch. Призначення, розробники, інтерфейс (явно не передбачено чинною програмою).
- Практична робота: складання алгоритмів опрацювання подій з використання структури слідування та виконання їх у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів Scratch
Поняття операційної системи (6 год) - Поняття операційної системи (використати без опису об'єктів та їх властивостей)
- Практична робота: операції над об’єктами та групами об‘єктів файлової системи
- Практична робота: пошук об‘єктів файлової системи
Мультимедіа (4 год) - Мультимедіа
- Практична робота: копіювання об‘єктів мультимедіа на комп‘ютер, робота з мультимедійними програвачами
- Практична робота: перегляд зображень та зміна величин їхніх властивостей
Текстовий процесор (8 год) - Основи роботи з текстовим процесором
- Форматування тексту
- Практична робота: введення, редагування й форматування тексту.
- Практична робота: робота з текстовими фрагментами.
- Практична робота: таблиці й зображення в текстових документах.
Комп’ютерні мережі (8 год) - Локальна комп’ютерна мережа
- Глобальна комп’ютерна мережа
- Пошук інформації у мережах
- Практична робота: пошук інформаційних матеріалів у Інтернеті за вказаною темою. Створення списку сайтів, обраних для швидкого перегляду
- Практична робота: робота з інтернет-енциклопедіями, словниками та онлайн перекладачами
7 клас
Електронне листування (4 год)- Електронне листування
- Практична робота: електронне листування з використанням веб-інтерфейсу. Вкладені файли
Моделювання (5 год) - Моделювання
- Карти знань
- Практична робота: побудова інформаційних моделей у різних програмних середовищах
- Практична робота: cтруктурування та класифікація відомостей з використанням карт знань
Алгоритми з повторенням і розгалуженням (8 год) - Алгоритми з повторенням і розгалуженням
- Практична робота: cкладання та виконання алгоритмів з повторенням, у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів Scratch
- Практична робота: cкладання та виконання алгоритмів з розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів Scratch
- Практична робота: cкладання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів Scratch
Табличний процесор (8 год) - Табличний процесор
- Типи й формати даних
- Діаграми
- Практична робота: уведення, редагування та форматування даних у середовищі табличного процесора
- Практична робота: виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій
- Практична робота: cтворення діаграм (варіанти 1 і 2). Аналіз даних, поданих на діаграмі
Розв’язування компетентнісних задач (4 год) - Розв’язування компетентнісних задач
Виконання індивідуальних навчальних проектів (4 год) - Виконання індивідуальних навчальних проектів, в тому числі з використанням програмних засобів навчального призначення: історія, математика, приклад виконання проекту з трудового навчання)
8 клас
Кодування даних (3 год)- Кодування даних
- Практична робота: розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду даних різних типів
Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера (8 год) - Архітектура комп’ютера.
- Технічні характеристики складових комп’ютера. Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів (варіанти 1 і 2).
- Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення. Операційна система
- Системне та службове програмне забезпечення
- Архівування даних. Запис даних на оптичні носії
- Практична робота. Архівування та розархівування даних
- Практична робота. Конфігурація комп’ютера під потребу
Опрацювання текстових даних (6 год) - Текстовий процесор:
- формати файлів текстових документів;
- створення та форматування списків, таблиць, колонок;
- стильове оформлення абзаців;
- шаблони документів;
- вставлення символів, формул і об'єктів OLE.
- Структура документа
- Практична робота. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів
- Практична робота. Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків
Опрацювання об’єктів мультимедіа (7 год) - Опрацювання об’єктів мультимедіа у середовища:
- Формати файлів аудіо та відео, сервіси публікування відеофайлів, подкастинг
- Практична робота: cтворення:
- відеокліпу
- аудіокліпу (не передбачено програмою)
- Практична робота: створення подкастів
Мультимедійні презентації (6 год ) - Дизайн презентації
- Організаційні діаграми. Розгалужені презентації. Гіперпосилання й елементи управління у презентаціях
- Додавання відеокліпів, звукових ефектів і мовного супроводу до слайдової презентації. Елементи анімації. Вбудовані та зв’язані об’єкти у презентаціях. Керування показом презентації. Друк презентації.
- Практична робота: проектування та розробка розгалужених презентацій за визначеними критеріями, використання вбудованих та зв’язаних об’єктів у презентації
- Практична робота: розробка презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом
Алгоритми роботи з величинами (10 год) - Початки мови програмування: Pascal і C++
- Алгоритми опрацювання числових величин мовою Pascal або C++
- Розв’язування задач методом їх розбиття на підзадачі
- Практична робота: складання та виконання алгоритмів опрацювання величин числового типу в навчальному середовищі програмування Free Pascal або CobeBlocks з С++
- Практична робота: складання та виконання алгоритмів з використанням величин логічного типу в навчальному середовищі програмування Free Pascal або CobeBlocks з С++
- Практична робота: складання та виконання алгоритмів опрацювання величин за допомогою методу розбиття задачі на підзадачі в навчальному середовищі програмування Free Pascal або CobeBlocks з С++
Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора (10 год ) - Основи технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора
- Форматування й унаочнення опрацювання даних у середовищі табличного редактора
- Упорядковування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри. Проміжні підсумки (варіанти 1 і 2).
- Практична робота. Розв’язування задач на обчислення. Обчислювальні алгоритми в середовищі табличного процесора
- Практична робота:
- Умовне форматування, використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора;
- Визначення параметрів розподілу у середовищі табличного процесора (для медичного коледжу).
- Практична робота. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри
Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор (6 год) - Растрова й векторна графіки. Конвертування растрової графіки у векторну.
- Побудова зображення з графічних примітивів, додавання тексту до графічних зображень та його форматування.
- Групування і вирівнювання об’єктів, багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах
- Практична робота. Створення простих векторних зображень
- Практична робота. Створення складених векторних зображень
Розв’язування компетентнісних задач (6 год) - Розв’язування компетентнісних задач: математика, фізика
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» (5 год) - Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» (5 год)
9 клас
Інформаційні технології у суспільстві (3 год)- Інформатика, інформаційні процеси та технології
- Поняття інформаційного суспільства:
- Інформаційні системи, їхні види. Апаратне та програмне забезпечення інформаційної системи
- Практична робота: освітні інформаційні ресурси і системи
Мережні технології (5 год) - Мережні технології
- Передавання даних у мережі Інтернет.
- Канали зв’язку, їхні види. Мережні пристрої Способи під’єднання до Інтернету, функції провайдера, сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі), сервіси веб-2.0, геосервіси
- Спеціальні інструменти пошуку (добірки посилань, пошукові каталоги, експертні системи). Розширений пошук Інтернет-ресурси для вивчення навчальних предметів
- Практична робота. Інтернет-ресурси для вивчення навчальних предметів
Основи інформаційної безпеки (4 год) - Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах. Етичні та правові основи захисту відомостей і даних. Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними
- Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті
- Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне видалення даних
- Практична робота. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера.
Комп’ютерні публікації (5 год) - Комп’ютерна публікація
- Особливості роботи з графічними і текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій, зв’язки між об’єктами публікації
- Алгоритм створення комп’ютерної публікації, створення, збереження, відкривання та друк публікацій
- Створення простої комп'ютерної публікації на основі шаблону за поданим планом
- Проектування та створення комп'ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження з профорієнтації
Табличні величини та алгоритми їх опрацювання (8 год) - Табличні величини (Pascal)
- Практична робота: складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному середовищі програмування Free Pascal
- Практична робота: cкладання і виконання алгоритмів упорядкування табличної величини й пошуку її елементів у навчальному середовищі програмування Free Pascal
Комп’ютерне моделювання (8 год) - Комп’ютерна модель та її переваги, поняття комп’ютерного експерименту, основні етапи комп’ютерного моделювання, моделювання предметних галузей
- Побудова моделі «сутність — зв'язок»
- Створення й опрацювання моделей на прикладах задач з біології, економіки, математики, фізики, хімії в різних програмних середовищах
- Практична робота: створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з біології, економіки, математики, фізики, хімії
Бази даних (10 год) - Поняття бази даних і систем управління базами даних, призначення бази даних, типи баз даних, табличний процесор як система управління базами даних, реляційні (табличні) бази даних, об’єкти таблиці, поняття запису й поля
- Для самостійного необов'язкового опрацювання чи ознайомлення практичні роботи щодо створення:
- Створення таблиць, моделювання зв’язків між записами і таблицями, ключі і зовнішні ключі, форми, введення даних за допомогою форм різного типу, введення даних за допомогою розкривних списків.
- Пошук потрібних даних у базі даних, запит (на вибірку даних), конструювання умов відбору за даними однієї чи кількох таблиць, параметричні запити, звіти
- Практична робота: робота з готовою базою даних, введення й редагування даних (у тому числі сортування, пошук і фільтрація даних)
- Практична робота: запити і звіти (запити на вибірку даних, конструювання умов відбору за даними однієї та кількох таблиць, параметричні запити, звіти)
- Пошук даних у базі даних, використання запитів і фільтрів
Створення персонального навчального середовища (8 год) - Персональне навчальне середовище, використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів, хмарні технології, опитування з використанням онлайн-форм
- Організація та планування колективної діяльності, використання офісних веб-програм для створення спільних документів, синхронізація даних, створення і використання спільних електронних закладок
- Канали новин, етапи створення веб-сайтів, використання онлайн-систем конструювання сайтів
- Практична робота: конструювання сайтів з використанням онлайн-систем (варіанти 1 і 2)
- Практична робота: офісні веб-програми для створення спільних документів, опитування з використанням онлайн-форм
Розв’язування компетентнісних задач (8 год) - Розв’язування компетентністних задач (варіанти 1 і 2)
Виконання колективного навчального проекту з дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» (8 год) - Виконання колективного навчального проекту з дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» (постановка завдання і критерії оцінювання, варіанти 1 i 2)
- Базові поняття мови розмітки гіпертексту, структура HTML-документа, форматування символів і тексту
- Теги мови розмітки гіпертексту
- Фрейми і форми
- Практична робота: розробка найпростішої Web-сторінки
- Практична робота: cтворення різнорівневого списку засобами мови НТМL
- Практична робота: cтворення таблиці засобами мови НТМL
- Практична робота: створення фреймової структури і досягнення аналогічних результатів за допомогою таблиць
- Каскадні таблиці стилів
- Практична робота: ознайомлення з графічним конструктором сайтів
- Практична робота: впорядкування злиттям
- Практична робота: розроблення програми визначення кількості заданих літер у тексті
- Практична робота: розроблення програм опрацювання текстової інформації, поданої у файлі, у навчальному середовищі програмування Free Pascal
- Практична робота: використання процедур і функцій у задачах «Розв'язування трикутників